عصر بازار

اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، پرداخت ها را شفاف می کند

عصر اعتبار- عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران گفت: اجرای اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم به دلیل شناسایی منابع جدید مالیاتی، به افزایش درآمد مالیاتی دولت می انجامد اما مهمتر از آن شفاف سازی میزان مالیات پرداختی افراد در چارچوب مشخص است.

اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، پرداخت ها را شفاف می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، هوشنگ خستوئی افزود: مهمترین عامل در دستیابی به این هدف، اقدام های فرهنگی است تا مردم به کارکرد مالیات باور داشته باشند و با طیب خاطر آن را پرداخت کنند.
    وی یادآوری کرد: امروز نرخ درآمد مشمول مالیات 25 درصد است و در قبال آن خدمات امنیتی، رفاهی و... به مردم ارائه می شود.
    خستوئی ابراز امیدواری کرد روش های قدیمی و سنتی گذشته اخذ مالیات که تا اندازه ای فسادبرانگیز بود، به شیوه های پیشرفته تغییر یابد و بر پایه ضوابط اخذ شود.
    وی اضافه کرد: مشخص شدن اینکه هر فرد در چارچوب مشخص شده چقدر مالیات می پردازد و در برابر چقدر خدمات دریافت می کند، مهمتر از بحث افزایش درآمد مالیاتی دولت ارزیابی می شود.
    عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران ادامه داد: امروز به دلیل کاهش قیمت نفت، درآمدهای کشور از این منبع محدود شده و بر این اساس، لازم است بخشی از هزینه های دولت با اخذ مالیات از عموم شهروندان تامین شود.
    وی اضافه کرد: این مالیات باید در قبال درآمدی که ایجاد شده است، اخذ و همچنین راه های فرار مالیاتی بسته شود.
    خستوئی گفت: امروز بیشترین مالیات را قشر کارکنان دولت می پردازند و باید با اندیشیدن تمهیدهای لازم، از گریز مالیاتی برخی افراد دیگر جلوگیری شود.
    وی درباره اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم اضافه کرد: در قانون پیشین، حسابرسان افزون بر انجام وظیفه خود، رسیدگی مالیاتی نیز انجام می دادند اما در مقررات جدید این مسئولیت بر عهده وزارت اقتصاد و دارایی است.
    به گفته این مسئول، صورت های مالی شرکت ها وقتی قابل اتکاست که از سوی کارشناسان بی طرف رسیدگی شود و پس از آن می تواند مبنای دریافت مالیات، تسویه حساب بیمه و... قرار گیرد.
    به گزارش ایرنا، سی و هفتمین همایش سراسری حسابداران خبره ایران سه شنبه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
    در این همایش با توجه به اجرای اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم که سی و یکم تیرماه 1394 تصویب و از آغاز امسال اجرا شد، موضوع ها و مباحث مرتبط با اجرای این قانون مانند تجدید ارزیابی دارایی ها، حسابرسی مالیاتی، رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک، مالیات املاک و مستغلات و معافیت های مالیاتی مطرح شد.
    مالیات اشخاص خارجی، طرح جامع مالیاتی، جرم مالیاتی و جزییات مالیاتی اجرای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) در ایران از دیگر محورهای بحث در این همایش بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو