عصر بازار

وزیر خزانه‌داری آمریکا:

ظرفیت مازاد اقتصاد چین به بازار جهانی لطمه می‌زند

عصر اعتبار- وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: ایالات متحده چین را مجبور خواهد کرد تا ظرفیت مازاد اقتصاد خود را کاهش دهد.

ظرفیت مازاد اقتصاد چین به بازار جهانی لطمه می‌زند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، جیکوب لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا در آستانه گفت‌وگوهای دوجانبه اقتصادی ایالات متحده با چین در ششم و هفتم ژوئن اعلام کرد: «ظرفیت مازاد چین، در حال ناهموار کردن وضعیت بازارها و کالاهای جهانی مهم است.»

    وانگ یانگ، معاون نخست‌وزیر چین، یانگ یچی مشاور دولت و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در این نشست در کنار جیکوب لو حضور خواهند داشت.

    مقام ارشد خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: چین تعهد داده که اقدامی جدی را برای کاهش ظرفیت مازاد در بخش‌هایی مثل فولاد و آلومینیوم انجام خواهد داد. این یک انتقال جدی خواهد بود؛ به طوری که میلیون‌ها کارگر شاغل خواهند شد. با وجود این، اگر این اقدامات انجام نشود، ظرفیت مازاد موجب کاهش چشم‌انداز رشد اقتصادی چین خواهد شد.

    کاهش تولید فولاد
    مقامات چینی در حال کاهش ظرفیت مازاد صنایعی چون فولاد و زغال‌سنگ هستند؛ در حالی که به دنبال حفظ رشد 6.5 درصدی سال گذشته خود هستند. اقتصاد چین چهار سال کاهش قیمت درب کارخانه را تحمل کرد، این در حالی که پیش‌بینی‌کنندگان انتظار دارند که اوضاع تغییر کند.

    بر اساس پیش‌بینی اقتصاددانان بلومبرگ در ماه آوریل، قیمت مصرف‌کننده در همه چهار فصل آینده بهبود خواهد یافت و در سال 2018 مثبت خواهد شد.

    در میان افت تقاضا،‌ تولید فولاد چین در سال گذشته برای نخستین بار از سال 1981 کاهش یافت. اما در ماه آوریل با تقویت تولید کارخانه ها به منظور سرمایه‌گذاری در قیمت‌های بالاتر، تولید روزانه به بالاترین سطح خود رسید.

    لو اعلام کرده، در مذاکرات پکن، آمریکا به روی چین فشار خواهد آورد تا اقداماتی را برای حمایت از تقاضای داخلی و افزایش درآمد خانوار انجام داده و همچنین شفافیت اقتصادی را بهبود بخشیده و با آزادسازی قوانین سرمایه‌گذاری باعث گسترش بازارها شود.

    لو به منظور ملاقات با یو ایل هو،‌ وزیر دارایی کره‌جنوبی اعلام و بحث بر سر مسائل مشترک اقتصادی در سئول به سر می‌برد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی