عصر بازار

تخفیف‌ اقلام پرمصرف مواد غذایی در ماه رمضان

عصر اعتبار- نایب رئیس اتاق اصناف ایران به مردم اطمینان داد که مواد غذایی به میزان کافی در ماه مبارک رمضان وجود دارد و بازار در این ماه با ثبات قیمت‌ها روبه‌رو خواهد بود. همچنین فروش‌های فوق‌العاده و تخفیف پنج تا ۲۰ درصدی اقلام مورد نیاز این ماه از سوی اصناف اعمال می‌شود.

تخفیف‌ اقلام پرمصرف مواد غذایی در ماه رمضان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان بحث تامین مواد غذایی مورد نظر برای مردم و قیمت این مواد از جمله مباحث مهم تلقی می‌شود که اتاق اصناف ایران از کافی بودن مواد غذایی لازم برای روزه‌داران خبر می‌دهد و از مردم می‌خواهد در این زمینه به هیچ‌وجه نگران نباشند.

    ابراهیم درستی - نایب رئیس اتاق اصناف ایران - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه مواد غذایی به وفور در بازار وجود دارد و نیز میزان عرضه و تقاضا با هم مطابق است، گفت: اصلا جای نگرانی در ارتباط با تامین غذایی در ماه مبارک رمضان وجود ندارد و مغازه‌داران با برپا نکردن نمایشگاه ضیافت به فروش فوق‌العاده تشویق شده‌اند.

    درستی در مورد قیمت اقلام مصرفی مردم در این ماه، خاطرنشان کرد: قیمت برنج، مرغ و لبنیات تغییری نخواهند داشت و وضعیت بازار از ثبات نسبی برخوردار است. علاوه بر این در مورد گوشت قرمز نیز طی هفته جاری تصمیم‌گیری می‌شود؛ هرچند به نظر می‌رسد قیمت این محصول پروتئینی نیز دستخوش تغییر نخواهد بود.

    وی همچنین از مدنظر قرار گرفتن فروش‌های فوق‌العاده توسط مغازه‌داران در این ماه خبر داد و گفت: مغازه‌داران زیر نظر اتحادیه‌های خود مجوز فروش فوق‌العاده را خواهند گرفت و بین پنج تا 20 درصد تخفیف اعمال می‌کنند.

    نایب رئیس اتاق اصناف ایران همچنین درباره وضعیت خرما و وجود نگرانی‌هایی در زمینه تازه نبودن خرمای عرضه شده در ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به اینکه فصل برداشت خرما نیست محصول موجود در انبارها توزیع می‌شود اما در زمینه عرضه و قیمت نگرانی وجود ندارد، چرا که نیازهای مردم در این ماه تامین خواهد شد.

    شواهد حاکی از آن است که هنوز در ارتباط با قیمت گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان تصمیم‌گیری نشده و قرار است پس از برگزاری جلسه‌ای در هفته جاری تصمیم لازم مبنی برای قیمت این ماده غذایی گرفته شود. قرار بود این جلسه در هفته گذشته مابین نمایندگان اتحادیه گوشت قرمز گوسفندی و گاوی با حضور نماینده اتاق اصناف و نیز مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شود که به دلیل غیبت مسئولان این وزراتخانه برگزار نشد و جلسه مذکور به هفته جاری موکول شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی