عصر بازار

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران:

مردم نگران افزایش قیمت مسکن نباشند

عصر اعتبار- رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه مردم نگران افزایش قیمت در اجاره بها و خرید و فروش مسکن نباشند، گفت: مسکن تا اواسط سال ۹۶ گران نمی‌شود.

مردم نگران افزایش قیمت مسکن نباشند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، حسام عقبایی در پاسخ به این سوال که کاهش نرخ سود بانکی و ورود تقاضاهای جدید به بازار مسکن می‌تواند اثر تورمی داشته باشد، اظهار داشت: بازار مسکن مانند بازار ارز و طلا بازار یک شبه نیست و یک بازار زمان بر است و تاثیرپذیری آن در مدت زمان طولانی تری خود را نشان می دهد و از آنجایی که بعد از سال 92 شاهد رکود سنگین در بازار بودیم بنابراین اثر ورود سرمایه های جدید در حدی نیست که دغدغه افزایش قیمت ها را داشته باشیم.

    وی با تاکید بر اینکه منتظر سونامی افزایش قیمت ها در بازار مسکن نیستیم، گفت: در سال 95 افزایش قیمت مسکن پیش بینی نمی شود.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در پاسخ به این سوال که وضعیت بازار اجاره را تا پایان شهریور ماه چگونه ارزیابی می کنید، گفت: اجاره بها تابعی از قیمت مسکن است و با توجه به اینکه قیمت مسکن در سال 95 نسبت به سال 94 هیچ گونه افزایشی را نداشته بنابراین پیش بینی ما این است که اجاره بها هم در سال جاری  تا پایان شهریورماه ثبات نسبی داشته باشد.

    وی ادامه داد: کارشناسی ما این است که اجاره بها در سال 95همان اجاره بهای سال گذشته است و بازار امسال یک بازار بی تلاطمی خواهد بود البته اجاره بها را با نرخ تورم عمومی یا سود بانکی  مقایسه می کنند که بازار اجاره در حال حاضر شرایط این تطبیق را ندارد چراکه درآمد مستاجران قابل رقابت با تورم و سود بانکی نیست.

    عقبایی با بیان اینکه  می توان گفت که بازار مسکن در حال حاضر وارد فاز پیش رونق شده است، درباره دلایل این رونق نسبی گفت: نمی توان نگاه تک بعدی به بازار مسکن داشت و گفت که تنها یک عامل باعث افزایش معاملات مسکن شده است. معتقدم عوامل متعددی منجر به افزایش معاملات شده از جمله ارائه تسهیلات خرید مسکن و هم اینکه دوره این رکود سنگین هم به سر آمده بود.

    وی با بیان اینکه مردم نگران افزایش قیمت ها در بازار مسکن نباشند، تاکید کرد: به مردم این اطمینان را می دهم که در حوزه اجاره که مهم ترین فصل این بازار تا پایان شهریور ماه است، دغدغه افزایش قیمت ها را نداشته باشند چراکه ظرفیت اجاره بها وجود ندارد و قطعا با مشاوران املاکی که به سوداگری در این بازار دامن می زنند برخورد خواهد شد.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک افزود: در بازار خرید و فروش مسکن هم ظرفیت افزایش قیمت وجود ندارد چراکه در سال های قبل یعنی ابتدای سال 90 آنقدر افزایش قیمت به صورت غیر متعارف در این بازار اعمال شد و از سوی دیگر در سال های رکود مسکن توانست به قیمت واقعی برسد البته هنوز در برخی از مناطق قیمت ها هنوز با قیمت واقعی فاصله دارد اما در مجموع در این حوزه هم ثبات نسبی پا برجا خواهد بود.

    وی با اشاره به راه های جلوگیری از سوداگری و سفته بازی در دوران رونق، گفت: معتقدم حتی با ورود تقاضاهای جدید به بازار مسکن در دوره رونق تا پایان سال جاری افزایش قیمت نخواهیم داشت. معتقدم با توجه به رکود سه ساله مسکن تا اواسط سال 96 افزایش قیمت در بازار مسکن نخواهیم داشت اما پس از آن برای جلوگیری از افزایش قیمت های نامتعارف و سوداگری باید انگیزه ساخت و ساز  و تولید را در بین سازندگان افزایش دهیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو