عصر بازار

در جریان سفر وزیر اقتصاد به اتریش مطرح شد

آمادگی بانک‌های اتریش برای همکاری با ایران

عصر اعتبار- طیب‌نیا در سفری که در روزهای گذشته به اتریش داشته است با وزیر دارایی و رئیس بانک ضمانت صادرات اتریش دیدار و برای افزایش روابط اقتصادی و بانکی دو کشور رایزنی کرده است.

آمادگی بانک‌های اتریش برای همکاری با ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، روز چهارشنبه هفته گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی، برای شرکت در اجلاس شورای وزیران اقتصادی صندوق اوپک در راس هیاتی به اتریش سفر کرد.

    او در جریان این سفر با جرج شلینگ وزیر دارایی اتریش دیدار و در زمینه همکاری‌های دوکشور در بخش‌های مربوط به امور بانکی و مبارزه با تامین مالی تروریسم گفتگو کرد.

    طیب نیا در این گفت‌و گو به توافقات صورت گرفته در ملاقات قبلی هانس جورج شلینگ، یا محمد خزاعی، رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، اشاره کرد و خواستار توسعه همکاری های اقتصادی بیشتر دو کشور شد.

    همچنین در این دیدار وزیر دارایی اتریش از آمادگی کشورش برای همکاری با بانک‌های ایرانی خبر داد و اعلام کرد تاکیدات لازم به بانک‌ها در این زمینه صورت گرفته است.

    وزیر دارایی اتریش نیز در ادامه با اشاره به این که مسائل بعد از برجام به صورت موفقیت‌آمیز حل و فصل شده‌اند به برخی مقررات موجود بین‌المللی که بانک‌ها برای همه کشورها موظف به رعایت آن‌ها هستند اشاره و بر تعامل قوی‌تر بین بانکی دو کشور تاکید کرد.

    طیب‌نیا هم در این دیدار تشریح اقدامات دولت ایران در پیشرفت‌های اقتصادی کشور را تشریح کرده و توضیح داد که تاکنون در زمینه شفافیت‌های قانونی مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی چه اقداماتی صورت گرفته است و خواستار هماهنگی بیشتر دو کشور در این زمینه شد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی، دراین ملاقات پیشنهاد داد کمیته ویژه‌ای متشکل از دوایر ذیربط ایران و اتریش با مسوولیت سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و OKB اتریش تشکیل شود تا برای اجرایی شدن توافقات انجام شده و رفع برخی مشکلات ناشی از تحریم‌ها و قطع روابط بین دو کشور و کمک به موسسات اتریشی در آینده، سرعت ببخشد.

    گفتنی است، این پیشنهاد با استقبال طرف اتریشی روبرو و آن را اقدام مهمی در کمک به موسسات و شرکت‌های اتریشی و گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور دانست.

    همچنین طرفین موافقت خود را برای نهایی کردن موافقت‌نامه‌های اجتناب از اخذ مالیات مضاعف اعلام و مقرر کردند در اسرع وقت مذاکرات مربوطه انجام شود.

    طیب نیا همچنین در ادامه حضور خود در اتریش رودلف شولتن، رییس کنترل بانک اتریش (بانک ضمانت صادرات اتریش) را ملاقات کرد.

    برودلف شولتن در این دیدار به ایجاد شدن فصل جدیدی از روابط مالی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور، اشاره کرده و آمادگی خود را برای پوشش و تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های مختلف مورد تایید ایران و صدور ضمانت‌نامه‌های لازم اعلام کرد.

    وزیر اقتصاد هم در این دیدار با اشاره به ملاقات‌ها و مذاکرات گذشته که منجر به حل مشکل معوقات شده است بر ایجاد تسریع در اجرای پروژه‌های مورد نظر تاکید کرد.

    وی همچنین با اشاره به اقدامات بعمل آمده در ایران در مورد مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم و مصوبات مجلس شورای اسلامی در این زمینه، آمادگی وزارت امور اقتصادی و دارایی را برای همکاری‌های لازم در کلیه زمینه‌های مالی و بانکی مورد توافق طرفین اعلام کرد.

    رئیس کنترل بانک اتریش نیز در پایان با اشاره به از سرگیری همکاری‌های بانکی بین دو کشور بر عزم جدی موسسه خود و دولت و بخش خصوصی اتریش برای توسعه همکاری با ایران تاکید کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو