عصر بازار

سقوط بی‌سابقه نرخ اشتغال آمریکا محاسبات بانک مرکزی این کشور را به هم ریخت

عصر اعتبار- آمارهای ضعیف از نرخ اشتغال آمریکا در ماه می چشم انداز اقتصاد این کشور را تاریک تر کرد و باعث شد فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را در این کشور باز هم به تعویق انداخت.

سقوط بی‌سابقه نرخ اشتغال آمریکا محاسبات بانک مرکزی این کشور را به هم ریخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، افت غیر منتظره شدید در نرخ اشتغال شده در ماه می در آمریکا باعث شد تا چشم انداز اقتصاد این کشور بیش از پیش تاریک تر شود.

    تا چند روز پیش بانک مرکزی آمریکا به نظر نسبت به روند بهبود اقتصاد این کشور تا حدودی مطمئن بود و قصد داشت نرخ بهره دلار را افزایش دهد و این اتفاق احتمالا در روز 15 ژوئن رخ می داد اما این اطمینان و اعتماد به نفس در بانک مرکزی آمریکا با انتشار آمار نرخ اشتغال ایجاد شده در ماه می کاملا از بین رفت.

    آمارهای منتشر شده از نرخ اشتغال ایجاد شده در ماه می در آمریکا  که توسط دولت این کشور منتشر شده است نشان می دهد که این ماه تنها 38 هزار  فرضت شغلی در آمریکا ایجاد شده است که از سال 2010تا کنون از نظر کاهش بی سابقه است و از میزان مورد انتظار کارشناسان اقتصادی نیز پایین تر بوده است.

    از سوی دیگر این آمار باعث شد تا دولت این کشور نیز پیش بینی خود نسبت به اشتغال ایجاد شده برای ماه های مارس و آوریل را نیز به 59 هزار فرصت شغلی کاهش دهد.

    بث آن بوینو، کارشناس اقتصادی ارشد موسسه رتبه بندی استاندارد اند پورز آمریکا، اعلام کرد تا پیش از این انتظار داشتیم بهره دلار در ماه ژوئن افزایش یابد اما با این آمار منتشر شده بانک مرکزی آمریکا باید منتظر انتشار آمارهای دیگری از اقتصاد آمریکا باشد تا نسبت به این مسئله تصمیم گیری کند.

    دیگر آمارها نسبت به شاخص های اقتصاد آمریکا نیز سیگنال های متفاوتی نسبت به یکدیگر را به سرمایه گذاران، سیاستگذاران، و رؤسای شرکت های ارسال کرده است.

    نرخ اشتغال ایجاد شده در آمریکا در اوایل سال گذشته حدود 200 هزار فرصت شغلی در ماه بود که رسیدن این نرخ به حدود 30 هزار فرصت شغلی، دولت آمریکا را شوکه کرده است.

    و همین عامل سبب شد که دو روز پیش فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در این کشور به رغم قولهای قبلی افزایش ندهد. به دنبال آن سرمایه‌گذاران، فلز گرانقیمت طلا را برای حاشیه امنی برای سرمایه‌گذاری بدانند، هجوم سرمایه‌گذاران به این سمت باعث شد قیمت طلا در بازارهای جهانی 30 دلار افزایش یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو