عصر بازار

تاکید بر همکاری جهانی در مبارزه با تامین مالی تروریسم

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی بر همکاری در بخش های مربوط به امور بانکی و مبارزه با تامین مالی تروریسم تاکید کرد.

تاکید بر همکاری جهانی در مبارزه با تامین مالی تروریسم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، علی طیب نیا با اشاره به توافقات صورت گرفته در ملاقات قبلی هانس جورج شلینگ، وزیر دارایی اتریش با محمد خزاعی، رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، خواستار توسعه همکاری های اقتصادی بیشتر دو کشور شد.
    وزیر دارایی اتریش از آمادگی کشورش برای همکاری با بانک های ایرانی خبر داد و اعلام کرد تاکیدات لازم برای این همکاری ها به بانک ها صورت گرفته است.
    وزیر دارایی اتریش در ادامه با اشاره به حل و فصل موفقیت آمیز مسایل بعد از برجام، به برخی مقررات موجود بینالمللی که بانک ها برای همه کشورها موظف به رعایت آنها هستند اشاره و بر تعامل قویتر بین بانکی دو کشور تاکید کرد.

    طیب نیا نیز در این دیدار ضمن تشریح اقدامات دولت ایران در پیشرفت های اقتصادی کشور به اقدامات انجام شده در زمینه شفافیت های قانونی مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی اشاره کرد و خواستار هماهنگی دو کشور بیشتر در این زمینه شد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در این ملاقات پیشنهاد تشکیل کمیته ویژه ای متشکل از دوایر ذیربط ایران و اتریش با مسولیت سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و OKB اتریش برای سرعت بخشیدن به اجرایی شدن توافقات انجام شده و رفع برخی
    مشکلات ناشی از تحریم ها و قطع روابط بین دو کشور و کمک به موسسات اتریشی در آینده نزدیک را داد.

    این پیشنهاد با استقبال طرف اتریشی روبرو شد که آن را اقدام مهمی در کمک به موسسات و شرکت های اتریشی و گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور دانست.

    همچنین طرفین موافقت خود را برای نهایی کردن موافقتنامه های اجتناب از اخذ مالیات مضاعف اعلام و مقرر شد در اسرع وقت مذاکرات مربوطه انجام شود.

    دیدار رئیس کنترل بانک اتریش با وزیر اقتصاد کشورمان

    همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی که به منظور شرکت در اجلاس وزرای اقتصادی عضو صندوق اوپک به وین سفر کرده است در حاشیه این اجلاس، رودلف شولتن، رییس کنترل بانک اتریش (بانک ضمانت صادرات اتریش) را به حضور پذیرفت.

    رودلف شولتن در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات حل و فصل معوقات بانکی و تلاش سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ایجاد فصل جدیدی از روابط مالی و سرمایه گذاری بین دو کشور، آمادگی خود را برای پوشش و تامین منابع مالی برای اجرای پروژه های مختلف مورد تایید کشورمان و صدور ضمانتنامه های لازم اعلام کرد.


    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به ملاقات ها و مذاکرات گذشته که منجر به حل مشکل معوقات شد بر تسریع در اجرای پروژههای مورد نظر تاکید
    کرد.

    علی طیب نیاهمچنین با اشاره به اقدامات مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم و مصوبات مجلس شورای اسلام در این زمینه، آمادگی وزارت امور اقتصادی و دارایی را برای همکاری های لازم در کلیه زمینه های مالی و بانکی مورد توافق طرفین اعلام کرد.

    رییس کنترل بانک اتریش نیز در پایان با اشاره به از سرگیری همکاری های بانکی بین دو کشور بر عزم جدی موسسه خود و دولت و بخش خصوصی اتریش برای توسعه همکاری با ایران تاکید کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی