عصر بازار

قائم مقام وزیر راه خبر داد:

صدور مجوز اوفک برای فروش ایرباس‌تا پایان ژوئن

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مشکل بانکی مانع خرید هواپیماهای ایرباس نیست، گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان ماه ژوئن، OFAC مجوز فروش هواپیما را صادر کند.

صدور مجوز اوفک برای فروش ایرباس‌تا پایان ژوئن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا ، اصغر فخریه کاشان در گفت و گویی با بیان اینکه مشکلات بانکی  در قرارداد خرید ایرباس ها هنوز جدی نشده است و این مشکل مطرح نیست و مانعی برای قرارداد خرید هواپیماها نیست، اظهار داشت: اگرچه مذاکراتی در این باره داشتیم اما تصور نمی کنیم که مشکلات بانکی مانع بر سر راه انعقاد قرارداد خرید 118 فروند هواپیما از ایرباس باشد.

    وی با اشاره به اینکه ادعاهایی مبنی بر اینکه مشکلات بانکی قرارداد خرید ایرباس ها را تهدید می‌کند، ادامه داد: اول این که امکانات بانکی برای پرداخت هزینه خرید این هواپیماها وجود دارد و دوم اینکه اصلا قرار نیست هزینه این قرارداد از ایران پرداخت شود که نگران این موضوع باشیم. طبق توافق ها این هزینه‌ها را شرکت اجاره دهنده هواپیما تامین می کند.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی  تاکید کرد: به طور قطع تحریم های بانکی در قرارداد با ایرباس موضوعیت ندارد چراکه اعتبار این قرارداد را از طریق فاینانس تامین خواهیم کرد. فخریه کاشان گفت:  در حال حاضر منتظر اتمام مذاکرات قراردادی هستیم که در جریان است و با صدور مجوز اوفک برای فروش هواپیما به ایرباس، پروسه انعقاد قرارداد و تحویل هواپیماهای جدید شروع می شود.

    وی پیش بینی می کنیم تا پایان ماه ژوئن مذاکرات قراردادی به پایان می رسد و تا آن زمان هم افوک مجوز فروش هواپیما را صادر می کند. فخریه کاشان درباره صحبت های اخیر مدیر فروش ایرباس مبنی بر اینکه   اگر ایران فکری برای بندهای مالی قرارداد خود نکند، فروش هواپیما لغو خواهد شد، گفت: معتقدم می خواهند با این اظهارلت فشاری را بر روی دولت خود بگذارند که دولت ها هم روند پروسه صدور مجوز و مذاکرات نهایی را سریع تر انجام دهند و این اظهارات بیشتر یک شو و نمایش است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی