عصر بازار

هزینه های مالیاتی کاهش یابد، حجم بازارسرمایه بزرگتر می شود

عصر اعتبار- اسلامی بیدگلی گفت: یک مزیت قابل توجه بازار سرمایه درسالهای گذشته این بوده که براساس قوانین و مقررات کشور، ساختار بازار سرمایه مشمول معافیت های مالیاتی حساب شده بوده است.

هزینه های مالیاتی کاهش یابد، حجم بازارسرمایه بزرگتر می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از سنا، علی اسلامی بیدگلی افزود: ابلاغ این بخشنامه دو پیامد مطلوب برای بازار سرمایه خواهد داشت؛ ابتدا اینکه هزینه های معاملاتی و عرضه خدمات برای سرمایه گذاران و تامین کنندگان مالی کاهش می یابد؛ سپس موجب شفافیت اطلاع رسانی و افزایش اعتماد به بازار سرمایه خواهد شد.

    وی یاداورشد: یک مزیت قابل توجه بازار سرمایه درسالهای گذشته این بوده که براساس قوانین و مقررات کشور، ساختار بازار سرمایه مشمول معافیت های مالیاتی حساب شده بوده است.

    رییس هیات مدیره آرمان آتی افزود: از آنجا که قانون مالیاتی ما در زمانی تدوین شده بود که ابزارها و نهادهای نوین مالی شکل نگرفته بود، در سال های گذشته ابهاماتی برای پرداخت مالیات این نهادها ایجاد شد و این ابهامات منجر به پرداخت مالیات مضاعف برای برخی نهادهای مالی شده بود.

    اسلامی بیدگلی با بیان اینکه فعالان بازار سرمایه به شقوق مختلفی مالیات پرداخت می کنند، افزود: یکی از اقلام عمده مالیاتی که در این بازار پرداخت می شود، مالیات نقل و انتقال سهام است، بنابراین معافیت مالیاتی به معنای محرومیت دولت از بخشی از درآمدهای پایدار نیست.

    وی افزود: هرچه ابهامات در بازار سرمایه کمتر شود و هزینه های مالیاتی کاهش یابد، حجم بازار سرمایه بزرگتر و سرعت گردش سهام و میزان معاملات بیشتر می شود، بنابراین با بزرگی حجم بازار و افزایش سرعت، دولت می تواند امیدوار باشد با وجود کاهش دریافتی مالیات در برخی حوزه ها، در نهایت، مالیات بیشتری را دریافت خواهد کرد.

    این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: ابلاغ این بخشنامه ها به معنی آن است که دولت یا مسوولان مالیاتی پذیرفته اند که برای بزرگتر شدن بازار سرمایه کشور و بهبود آن باید گام های جدیدی بردارند و در برخی مقررات و قوانین نیز بازنگری کنند که این نوید خوبی برای بازار سرمایه خواه بود.

    لازم به ذکر است؛ سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ای، فهرست مصادیق خدمات معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا در بورس ها و بازارهای خارج از بورس (مرتبط با قانون مالیات بر ارزش افزوده) را اعلام و برای اجرا ابلاغ کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی