عصر بازار

لاریجانی در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان:

لغو روادید میان ایران و ارمنستان در گسترش روابط اقتصادی تاثیرگذار است

عصر اعتبار- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای توافق نامه میان ایران و ارمنستان برای لغو روادید میان دو کشور گفت: این توافق در گسترش زمینه های همکاری تجاری و رفت و آمد گردشگران دارای اهمیت است.

لغو روادید میان ایران و ارمنستان در گسترش روابط اقتصادی تاثیرگذار است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، عصر امروز (یکشنبه 16 خرداد) با «ادوارد نعلبندیان» وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط دیرینه و مثبت میان ایران و ارمنستان گفت: خوشبختانه در سال های اخیر روابط میان دو کشور گسترش خوبی داشته و رایزنی ها نشان دهنده علاقه دو کشور برای تقویت روابط است.

    وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود میان ایران و ارمنستان به ویژه در حوزه اقتصادی، افزود: در این رابطه شرکت‌های ایرانی می توانند نقش موثری در گسترش روابط اقتصادی دو کشور داشته باشند، در این حوزه جایگاه روابط پارلمانی نیز اهمیت بسیاری دارد که در آینده این تعاملات و روابط تقویت می شود.

    لاریجانی مواضع ایران و ارمنستان در مسائل مختلف از جمله بحران های منطقه ای را نزدیک دانست و گفت: در شرایط کنونی گسترش تروریسم در منطقه نگران کننده است و شرایط اقتضا می کند که در این مسائل همفکری داشته باشیم.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق امروز ایران و ارمنستان برای لغو روادید میان دو کشور در گسترش روابط اقتصادی تاثیرگذار است، تصریح کرد: این توافق در گسترش زمینه های همکاری تجاری و رفت و آمد گردشگران دارای اهمیت است.

    لاریجانی با اعلام اینکه راهکار حل بحران قره باغ مذاکرات سیاسی است، افزود: در این عرصه باید از ابزارهای دیپلماتیک استفاده کرد.

    در این دیدار همچنین ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان روابط میان دو کشور ایران و ارمنستان را گسترده و دوستانه توصیف کرد و گفت: دو کشور باید در جهت تقویت روابط تلاش کنند، در این رابطه نقش روابط پارلمانی بسیار سازنده است.

    وی با اشاره به دیدار امروز با روحانی رئیس جمهور کشورمان افزود: دکتر روحانی در این دیدار تاکید کرد که مسئله قره باغ با اقدامات نظامی قابل حل نیست، بلکه موضوع باید با مذاکره و به صورت مسالمت آمیز حل شود که موضع ما نیز همین گونه است.

    وزیر امور خارجه ارمنستان با اعلام اینکه دولتش از عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا استقبال و حمایت می کند، گفت: این مسئله می تواند در گسترش روابط کشورهای عضو کمک شایانی کند.

    نعلبندیان با اشاره به روابط اقتصادی میان ایران و ارمنستان افزود: تاکنون حدود 51 سند همکاری میان دو کشور امضا شده که توافق نامه لغو روادید میان دو کشور امروز امضا شد و قطعاً این توافق نامه ها در گسترش روابط اقتصادی دو کشور تاثیرگذار است. از طرف دیگر تاکنون همکاری های خوبی در حوزه حمل و نقل و انرژی میان ایران و ارمنستان صورت گرفته و امیدوارم در بخش های فرهنگی، بهداشت و محیط زیست نیز این روابط و تعاملات تقویت شود.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی