عصر بازار

بانک مرکزی آمریکا در پنج سال اخیر ۵۰ بار هک شده است

عصر اعتبار- مقامات بانک مرکزی آمریکا از شناسایی ۵۰ نفوذ هکری به سامانه ها و شبکه‌های خود بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ خبر داده‌اند.

بانک مرکزی آمریکا در پنج سال اخیر ۵۰ بار هک شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مقامات این بانک بیم دارند که عوامل این حملات جاسوسان و توطئه گرانی از کشورهای خارجی باشند. رایانه های موجود در این بانک نقش مهمی در نظام بانکداری جهانی ایفا می کنند و حاوی اطلاعات محرمانه ای در مورد سیاست گذاری های پولی ایالات متحده هستند که محرک بازارهای مالی در دنیاست.

    گزارش حاوی این اطلاعات توسط مقامات آمریکایی به شدت مخدوش و سانسور شده ولی کماکان حاوی اطلاعات ذی قیمتی است که نشان می دهد تزریق کدهای معیوب و آلوده درصدر تلاش ها برای هک کردن رایانه های بانک مرکزی آمریکا قرار داده است.

    دسترسی غیرمجاز، افشای اطلاعات، استفاده نامناسب از رایانه ها و اطلاعات، کلاهبرداری و ... از جمله دستاوردهای هکرها در جریان این حملات بوده است.

    البته جیمز لویس مختصص امنیت سایبر در مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک در واشنگتن معتقد است آنچه که افشا شده تنها برشی محدود از کل این حملات را نشان می دهد، زیرا معلوم نیست چه تعداد از کل این حملات شناسایی می شوند و از موارد شناسایی شده چه تعداد از آنها گزارش می شوند.

    انتشار این خبر در شرایطی که هکرها موفق به سرقت 81 میلیون دلار از حساب بانک مرکزی بنگلادش نزد شعبه بانک مرکزی آمریکا در نیویورک شده اند، نشان دهنده ضعف سیستم های امنیتی و سایبری ایالات متحده است. رسانه های آمریکایی اگر چه این بار از متهم کردن یک کشور خاص به طرح ریزی این حملات امتناع کرده اند، اما با انتشار سوابق برخی اخبار قدیمی تلاش کرده اند، ایران، روسیه و چین را مقصر قلمداد کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی