عصر بازار

بازار مسکن در انتظار دستاوردهای برجام است

عصر اعتبار- کارشناس ارشد بازار مسکن تاکید کرد: این بازار در سه سال اخیر به شدت دچار رکود شده است و منتظر دستاوردهای برجام و ایجاد رونق در دیگر بخشهای اقتصادی است.

بازار مسکن در انتظار دستاوردهای برجام است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صداو سیما، بیت الله ستاریان در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : عمیق تر شدن رکود در بازار مسکن باعث شده است واحدهای صنعتی و تولیدی وابسته به مسکن هم دچار رکود شود و در مواردی هم به مرز ورشکستگی رسیده است.

    وی افزود: اگر در دیگر بازارهای اقتصادی رونقی ایجاد شود می تواند به ایجاد رونق در بازار مسکن هم کمک کند و انتظار می رود دستاوردهای برجام در نیمه دوم سال ملموس شود که می تواند در ایجاد تحرک در بازار مسکن هم موثر باشد.

    ستاریان اظهار داشت: اگر رونق در بازار مسکن ایجاد شود ما شاهد 4 علامت مثبت افزایش سرمایه گذاری ، افزایش ساخت و ساز ، افزایش قیمت ها و افزایش معاملات خواهیم شود.

    وی با اشاره به برخی آمارها مبنی بر افزایش صدور پروانه های ساختمانی و همچنین معاملات در بازار مسکن گفت : اگر چه علامت مثبتی است اما نمی توانیم آنرا نشانه رونق بدانیم و باید منتظر ایجاد رونق اقتصادی در دیگر بازارها باشیم .

    این کارشناس اقتصاد مسکن گفت : درباره مالیات بر خانه های خالی نیز گفت : خانه های خالی در واقع یک توهم بازاری است و نمی توان گفت که هیچ خانه خالی وجود دارد بلکه نوع استفاده از آنها فرق می کند و گاهی درآمدهای اجاره این مسکن ها هزینه نگهداری آنها را نیز تامین نمی کند.

    وی افزود: در همه کشورها حتی کشورهای پیشرفته ضریبی از خانه ها معمولاً خانه خالی گفته می شود که به 4 درصد می رسد و در ایران با توجه به اینکه اطلاعات دقیق و شفافی در این زمینه داریم به نظر من قانون مالیات خانه های خالی قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو