عصر بازار

هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی وارد بازار می شود

عصر اعتبار- مدیر عامل شرکت فرابورس گفت: مرحله ششم اسناد خزانه اسلامی با ارزش هزار میلیارد تومان هفته آینده وارد بازار می شود.

هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی وارد بازار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صداو سیما، امیر هامونی افزود: مراحل نهایی پذیرش هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی با همکاری وزارت اقتصاد و بانک عامل در حال انجام شدن است تا بتواند به تامین مالی پیمانکاران و دولت کمک کند.
    وی گفت: پیمانکار باید کد بورسی مورد نظر را دریافت کند تا بتواند وارد بازار شود و مدارک و مستندات مورد نیاز خود را ارائه کند.

    *عرضه سهام شرکت هلدینگ تابان هور چهارشنبه در فرابورس

    هامونی در خصوص عرضه اولیه شرکت هولدینگ تابان هور که یک شرکت نیروگاهی است گفت:‌این هولدینگ نیروگاهی زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری امید بوده با ارزش اسمی 230 میلیارد تومان در چهارشنبه وارد بازار فرا بورس خواهد شد.

    وی ادامه داد:یکی از روش های تامین مالی بنگاه ها مخصوصا هولدینگ ها ورود شرکت های زیرمجموعه شان به بازار سرمایه است.

    مدیر عامل فرابورسا افزود: روند اولیه در فرابورس روند بسیار خوبی بوده و شرکت های کوچک و بزرگ بسیار ی را وارد بازار کردیم.

    وی گفت: این عرضه چهارمین عرضه ای است که در سال جاری صورت گرفته است و ما قصد داریم در سال جاری نشست هایی با عنوان یک دیدار و یک عرضه برای هماهنگی بیشتر با رسانه ها برای در جریان گذاشتن وضعیت شرکت هایی که قرار است وارد فرابورس شوند ، برگزار کنیم.

    وی درباره تامین مالی پروژه های نیمه تمام از طریق بازار فرابورس گفت: با توجه به سیاست دولت که برای تامین مالی خودش انجام داده افرادی که دارای پروژه هستند علاوه براینکه می توانند برای تامین مالی خود به بانک ها مراجعه کنند می توانند به بازار سرمایه نیز مراجعه و تامین مالی کنند.

    هامونی با اشار ه به اینکه یکی از شفاف ترین روش های تامین مالی ، تامین مالی از طریق بازار سرمایه است، گفت : ‌تامین مالی از طریق بازار سرمایه ادبیات خاص خودش را دارد و معمولا شرکت هایی که از شفافیت خاصی برخوردار هستند از این مکانیزم استفاده می کنند.

    مدیر عامل فرابورس خاطر نشان کرد: روش تامین مالی از طریق بازار سرمایه روشی است که سال ها در حال انجام شدن است و امیدواریم که این اتفاق در کشور ما هم بیفتد.

    *عرضه شرکت امید تابان هور با سرمایه 230 میلیارد تومان

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری امید گفت : شرکت سرمایه گذاری امید تابان هور که یک هلدنیگ سرمایه گذاری است با ارزش 230 میلیارد تومان در فرابورس عرضه می شود.

    علی عسگری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود : برخی از نیروگا های کشور زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری امید تابان هور هستند و ما از سال قبل مذاکرات لازم را برای عرضه در فرابورس انجام دادیم.

    وی ادامه داد : ‌مقدمات کار فراهم شد و چهارشنبه هفته جاری عرضه اولیه این شرکت انجام می شود.

    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری امید خاطر نشان کرد: قیمت اولیه این عرضه در روز چهارشنبه مشخص خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی