عصر بازار

عقبگرد شاخص کل در معاملات امروز بورس

عصر اعتبار- در دومین روز از معاملات هفته جاری، بورس اوراق بهادار تهران بار دیگر شاهد کاهش شاخص کل تا آستانه کانال ۷۶ هزار واحدی شد.

عقبگرد شاخص کل در معاملات امروز بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس اوراق بهادارتهران در ابتدای شروع معاملات با رشد مواجه شد به طوری که در بهترین حالت به مقدار 76 هزار و 284 واحد رسید و پس از آن با افت چشم گیری همراه بود و در بدترین حالت شاخص کل به مقدار 76 هزار و 102 واحد رسید. اما در انتها از این رقم کمی بالاتر رفت و در کل با 31 واحد کاهش به 76 هزار و 128 واحد رسید.

    اما شاخص هم وزن امروز 33 واحد رشد کرد و به مقدار 13 هزار و 872 واحد رسید. ارزش معاملات امروز 631 میلیون و 187 هزار و 800 میلیون تومان شد که این رقم حاصل دست به دست شدن 872 میلیون و 195 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در کمتر از 67 هزار نوبت معامله بود.

    در دومین روز از معاملات هفته نماد شرکت های گسترش نفت و گاز پارسیان، صنعتی و معدنی گل گهر و بانک ملت بیش از دیگر نماد ها سعی کردند شاخص را بالا نگه دارند و نماد شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری غدیر از جمله نمادهایی بودند که در روند نزولی شاخص سهم بسزایی داشتند.

    امروز واسپاری ملت، ماشین سازی اراک و شهرداری سبزوار بیشترین تقاضا و مشارکت ملی نفت ایران، عمران و توسعه فارس و دارو سازی فارابی بیشترین عرضه را به خود اختصاص دادند.

    نماد معاملاتی شرکت های معادن بافق، کشت و صنعت چین چین، شرکت شیشه و گاز، موتورسازان تراکتورسازی ایران، کشاورزی و دامپروری مگسال، باما، سیمان دورود، لعابیران، داروسازی اکسیر، صنایع سیمان دشتستان، کشاورزی شیرین خراسان، البرز دارو و آلومراد امروز بازگشایی شدند.

    فرابورس ایران نیز امروز با 5.7 واحد کاهش به مقدار 814.8 واحد رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی