عصر بازار

اعضای هیات موسس مجمع عالی بازنشستگان انتخاب شدند

عصر اعتبار- با برگزاری انتخابات فراگیرترین نهاد مدنی بازنشستگان کشوری در تهران ۱۱ نفر به عنوان اعضای هیات موسس مجمع عالی موقت با رای نمایندگان کانونها انتخاب شدند.

اعضای هیات موسس مجمع عالی بازنشستگان انتخاب شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، این انتخابات روز گذشته پس ازاستقرار هیات رئیسه سنی و با کاندیدا شدن 31 نفر از نمایندگان کانون های بازنشستگی کشوری با حضور 130 نفر از نمایندگان استانی از سراسر کشور و نمایندگان وزارت کشور در تهران برگزار شده است.

    با برگزاری این انتخابات از میان 116 رای ماخوذه؛ آقایان امیرپویان فراز اصفهان، سیروس شاه حسینی ازتهران، حسین پورمختار ازتهران، ابراهیم بصیرنیا از کرمان ، سید محمد سیدی از مازندران، علی فیضی از تهران، احمد شهسواری از یزد، ام البنین خیراندیش از آذربایجان شرقی، بهمن مختاری از فارس، ابوالحسن ضرغامی از زنجان و عبدالرحیم قاسمی مفرد از خوزستان به عنوان 11 عضو هیات موسس انتخاب شدند.

    قرار است هیات موسس مجمع عالی موقت بازنشستگان، تدوین اساسنامه مجمع عالی و ارسال و پیگیریِ به ثبت رسیدن اساسنامه و تشکل مجمع عالی بازنشستگان کشوری در وزارت کشور را تا زمان تشکیل مجمع عمومی و هیات مدیره اصلی پیگیری کند.

    صندوق بازنشستگی کشوری از سال 1354 تاکنون فعالیت می کند و یک میلیون و 277 هزار بازنشسته کشوری را در دستگاههای اجرایی تحت پوشش دارد.

    همچنین از نظر پراکنش جغرافیایی، بیشترین جمعیت بازنشستگان کشوری در استان تهران با 290 هزار و817 نفر قرار دارد.

    بازنشستگان کشوری تاکنون، از وجود یک تشکل سراسری و منسجم کشوری بی بهره بودند و افراد پس از بازنشستگی تنها در قالب کانون های بازنشستگی نهادهای مختلف فعالیت می کردند. اما با تشکیل مجمع عالی بازنشستگان کشوری و ثبت آن در وزارت کشور در آینده نزدیک می توان به افزایش چانه زنی بازنشستگان در سطوح تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور امیدوار بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو