عصر بازار

زمان اعطای وام ازدواج اعلام شد

پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج، شهریور ماه

عصر اعتبار- شروع اعطای وام نیاز به زمان دارد و نمی توانم زمان دقیقی را اعلام کنم .

پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج، شهریور ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اخبار پولی مالی، رییس کل بانک مرکزی،در  پاسخ به این پرسش که  بخشنامه اعطای وام ازدواج 10 میلیون تومانی کی ابلاغ و رسما اجرایی می شود؟ به موج گفت:بر اساس قانون به تمامی بانک ها بخشنامه ابلاغ شده و در حال تلاش هستیم تا منابع مالی مورد نیاز برای این مهم تامین شود. اما شروع اعطای وام نیاز به زمان دارد و نمی توانم زمان دقیقی را اعلام کنم اما انشا الله تا شهریورماه اعطای وام آغاز می شود.

    سیف در رابطه با ساماندهی و نظارت ویژه بر موسسات مالی و اعتباری تا چه زمانی ادامه دادرد افزود:تا هرزمانی که فردی به خودش اجازه دهد خارج از نظارت و چتر بانک مرکزی فعالیت کند. هرچند بانک مرکزی قانونی می تواند مسئول موسسات غیرقانونی نباشد اما ساماندهی این موسسات را در دستور کار داریم و بخش عمده ای از توان بانک مرکزی به این مهم اختصاص داده شده است. شاید دلیل اصلی این تخلفات مجوزهای غیرقانونی دستگاه های غیرمسئول در گذشته بوده که امروز با همکاری قوه قضائیه در حال رصد آنها هستیم.

    وی ادامه داد:مطمئن باشید هر موسسه غیرمجاری که در حال فعالیت است قطعا دارد از یک سری حمایت ها و نفوذ ها استفاده می کند. اما بانک مرکزی به حمایت ها توجه نمی کند و برخورد خواهیم کرد.

    رییس کل در رابطه با بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور جهت دسترسی حسابهای مردم برای اخذمالیا نفزود: ما بر اساس قانون کار می کنیم و قانون مالیاتی اجازه هایی داده که منظور آن استفاده شخصی از حساب افراد نیست. تعهد این قانون محرمانه بودن حسابهای مردم است و صاحبان سپرده نگران نباشند. این را هم باید بدانیم موجودی مالیات به آن تعلق نمی گیرد بلکه درآمد شامل مالیات دارد.

    سیف در رابطه با برنامه های بانک مرکزی برای بهبود وضعیت چک افزود:شرایط امروز اقتصادی ما شرایطی در حال گذر است و با ثبات نیست. این شرایط موجب شده یک سری از فعالان اقتصادی بدهکار نتوانند بدهی ها را پرداخت کنند یا دولت نتوانسته بخشی از بدهی هایش را پرداخت کند و همین موجب بروز این رخداد شده است. آمار فعلی چک های برگشتی نباید شاخص باشد چرا که وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است. نظام بانکی باید آیینه منعکس کننده وضعیت اعتباری افراد باشد و افراد برایشان مهم باشد که عملکردشان با بانک ها چگونه است. داریم تلاش می کنیم این اطلاعات کامل شود. ما باید بدانیم که چک سند مدت دارد نیست و باید به روز کشیده شود و برای سند مدت دارد برات و سفته داریم.

    رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که  آیا رنکی کردن چکها می تواند میزان اعتبار چک را تعریف کند؟افزود:من نمی پسندم چون در دنیا این تجربه وجود ندارد. ما معمولا چک های روزانه خانوار داریم و چک هایی که برای مبادلات بازرگانی استفاده می شود. رفتن به رنگی کردن چک ها ابهامات جدیدی به وجود می آورد چون نتیجه آن اصلا برای ما روشن نیست.

    وی داین رابطه که بانک مرکزی  چگونه می توانید اعتبار چک را برگرداند افزود: شفافیت و وجود اطلاعات بهترین راهکار است. ما در حال تکمیل اطلاعات بانکی از حسابها هستیم و فرد می تواند از این طریق اعتبار صاحب امضای چک را مطلع شود. این طرح هم تا آخر امسال نهایی می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو