عصر بازار

فرار مالیاتی ۳۰ هزار میلیاردی در کشور

عصر اعتبار- به نقل از رییس سازمان امور مالیاتی نوشت:مالیات پزشکان ۷۰۰ میلیارد تومان در سال است اما اکنون این قشر ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات می پردازد.

فرار مالیاتی ۳۰ هزار میلیاردی در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان این که براساس برآوردهای مختلف سالانه بین 13 تا 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور اتفاق می افتد گفت: مالیات پزشکان 700 میلیارد تومان در سال است اما اکنون این قشر 150 میلیارد تومان مالیات می پردازد.

    سیدکامل تقوی نژاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: با توجه به اینکه حدود 30 درصد از اقتصاد کشور از پرداخت مالیات معاف و تولید ناخالص ملی حدود 900 میلیارد تومان است جمع درآمد مالیاتی کشور 90 هزار میلیارد تومان می شود.

    رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: تلاش می کنیم حدود 80 هزار میلیارد تومان امسال درآمد مالیاتی کسب شود.

    تقوی نژاد افزود: اولویت های سازمان امور مالیاتی کشور عدالت مالیاتی و افزایش اعتماد میان دولت و مردم است اما مسئله فرار مالیاتی پدیده ای ناشناخته است که برای مقابله با آن باید شناسایی شود.

    وی گفت: بجز کارمندان که دریافتی آنان شفاف است در بقیه موارد فرار مالیاتی وجود دارد.

    تقوی نژاد افزود: حدود 40 درصد از درآمدهای سازمان امور مالیاتی از محل مالیات بر شرکتهاست.

    رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: تخمین زده می شود که مالیات پزشکان 700 میلیارد تومان در سال باشد اما اکنون این قشر 150 میلیارد تومان مالیات می پردازند.

    تقوی نژاد افزود: اصناف نیز 800 میلیارد تومان در سال مالیات پرداخت می کنند اما در سال گذشته و در بخش بازرگانی از یک مؤدی به دلیل فرار مالیاتی 630 میلیارد تومان مالیات گرفته شد.

    وی گفت: پایگاه اطلاعات جامع این سازمان تا بهمن امسال راه اندازی می شود و کسانی که اطلاعات دقیقی از درآمد خود نمی دهند یا در پرداخت مالیات کوتاهی می کنند ضامن و مجرم هستند.

    تقوی نژاد با انتقاد از اطاله دادرسی به پرونده های فرار مالیاتی در هیئت حل اختلاف افزود: تضمین می کنم که این زمان را به نصف کاهش دهم.

    وی گفت: سال گذشته پنج هزار پرونده در شورای عالی مالیاتی تشکیل شد.

    تقوی نژاد افزود: مشکلی برای دریافت اطلاعات از بانک مرکزی نداریم اما کاری به بانک های عامل نخواهیم داشت.

    وی 95 درصد کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور را انسان هایی شریف و پاک دانست.

    محمدعلی پورمختار رئیس سابق کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: در مجلس نهم 10 پرونده فرار مالیاتی در این کمیسیون وجود داشت که به عنوان نمونه یکی از آنها 20 میلیارد تومان جریمه شد.

    وی افزود: تشخیص مالیات ها موضوعی شخصی است که این اشکال دارد زیرا برای برخی مؤدیان بیشتر و برای برخی کمتر از میزان واقعی مالیات تعیین می شود.

    پورمختار گفت: مفاسدی که روی می دهد برخی به وسیله یقیه سفیدها یا واسطه هاست.

    وی افزود: به عنوان نمونه فردی به من مراجعه کرد و گفت 10 میلیارد تومان مالیات پرداخته است اما هم صنفش به دلیل رایزنی یک ریال هم مالیات پرداخت نکرده و اتفاقی نیز برایش نیفتاده است.

    علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران نیز در این برنامه با بیان اینکه توافق اخیر اصناف با سازمان امور مالیاتی برای شفاف شدن درآمد اصناف کوچک توافقی برد ـ برد است گفت: اکنون شرایط برای راه اندازی صندوق مکانیزه اصناف وجود ندارد.

    وی افزود: آیین نامه این صندوق تازه نوشته و ابلاغ شده است.

    فاضلی گفت: برای راه اندازی صندوق مکانیزه اصناف باید آموزش های لازم به آنان داده شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو