عصر بازار

جزئیات استفاده از وام و پرداخت قسطی طرح جریمه مشمولان غایب

عصر اعتبار- جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، شرایط استفاده از وام و پرداخت قسطی طرح جریمه مشمولان غایب را اعلام کرد.

جزئیات استفاده از وام و پرداخت قسطی طرح جریمه مشمولان غایب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص طرح جریمه مشمولان غایب گفت: قانون گذار نحوه پرداخت مبلغ جریمه را به صورت نقدی و قسطی تعیین کرده است و بر اساس قانون فقط تا پایان سال 1395 این طرح معتبر است.

    وی افزود: تمام کسانی که در سال گذشته موفق به واریز وجه جریمه نشده اند، باید با مراجعه به دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) نسبت به ثبت درخواست خود مبنی بر پرداخت مبلغ جریمه به صورت نقدی، قسطی یا در قالب استفاده از تسهیلات اعطایی اقدام کنند.

    جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد : همه متقاضیان باید یکی از این روش ها را انتخاب و نسبت به پرداخت وجوه جریمه اقدام کنند.

    وی ادامه داد: متقاضیان با پرداخت نقدی جریمه یک شناسه واریز دریافت کرده و پس واریز وجه،کارت صادر و نشانی فرد ارسال می شود.

    این مقام انتظامی در ادامه با تشریح شرایط قسط بندی مبلغ جریمه مشمولان غایب گفت: متقاضیان در ابتدا باید یک سوم مبلغ جریمه را پرداخت کرده و مبلغ باقیمانده را به صورت قسطی تا پایان سال 1395 پرداخت کنند که در این راستا بانک قوامین به عنوان بانک عامل پیش بینی شده است.

    سردار کریمی افزود: افرادی که نیمی از وجه جریمه خود را پرداخت کرده باشند، اجازه یک مرحله خروج از کشور به منظور سفرهای زیارتی را می دهیم و امکان بهره بندی از برخی امکانات به صورت موقت را خواهند داشت.

    وی در خصوص نحوه استفاده متقاضیان از تسهیلات گفت: مشمولان طرح یک سوم پول را به بانک قوامین به عنوان بانک عامل پرداخت کرده و پس از آن مراحل دریافت وام را طی می کنند.

    این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد : شرایط اعطای وام بر اساس قوانین بانک است و طبق ضوابط و شرایط بانک ، وام به متقاضیان اعطاء می شود.

    جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطر نشان کرد : وام به همراه یک سوم پرداختی از طریق بانک به صورت یکجا به خزانه واریز شده و کارت معافیت توسط این سازمان صدور و به نشانی فرد ارسال می شود.

    وی  گفت: شرایط دریافت وام بر اساس شرایط مورد توافق متقاضی و بانک است که این حالت مانند واریز نقدی وجه جریمه است و کارت متقاضی بلافاصله صادر می شود.

    سردار کریمی با بیان اینکه نامه های پرداخت تسهیلات از بیستم خرداد ماه به متقاضیان ارائه می شود، گفت: هماهنگی لازم برای تقسیط وجه جریمه و پرداخت تسهیلات با بانک انجام شده و نامه های مربوطه را در زمان اعلامی به متقاضیان ارائه تا با انتخاب یکی از روش ها نسبت به پرداخت مبلغ جریمه اقدام کنند.
    وی یادآور شد: بانک ها از طریق نوبت بندی اقدام به پرداخت وام می کنند بنابراین با توجه به محدود بودن منابع مالی بانک ها ، اولویت با افرادی است که درخواست خود را زودتر ثبت کرده اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی