عصر بازار

جزئیات افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد

عصر اعتبار- معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری به اعلام جزئیات افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری پرداخت و گفت: احکام افزایش حقوق بازنشستگان صادر شده و از خردادماه اعمال می‌شود.

جزئیات افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد علی ابراهیم زاده در نشستی خبری پیرامون افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان از سال جاری اظهار کرد اواخر سال گذشته درباره میزان افزایش حقوق‌ها در سال جاری مباحث کارشناسی مطرح بود و مقرر شد اشخاصی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند با یک فرمول جدید مشمول افزایش بیشتر حقوق شوند.

    وی افزود: در نهایت از چند فرمول پیشنهادی یک مورد انتخاب و در نهایت در هیات دولت به تصویب رسید که بر اساس این پیشنهاد جدید افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری بین 12 تا 20 درصد تعیین شد.

    معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بر اساس قواعد موجود از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق شاغلان و بازنشستگان باید متناسب با نرخ تورم در هر سال افزایش یابد اظهار کرد در سالهای گذشته این تناسب رعایت نشده بود و منجر به کاهش چشمگیر قدرت خرید بازنشستگان شد.

    ابراهیم زاده ادامه داد: بر اساس بند الف ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه هیئت دولت این اختیار را دارد که حقوق شاغلان و بازنشستگان را در هر سال افزایش دهد در این ماده تاکید شده که باید این افزایش برای شاغلان و بازنشستگان متناسب باشد که ما سعی کردیم این موضوع را در سال جاری مد نظر داشته باشیم.

    وی با اشاره به اینکه مقرر شد تا حقوق‌های پایین افزایش بیشتری در سال جاری داشته باشند، اظهار کرد: در سال گذشته حداقل حقوق ما 750 هزار تومان بود که امسال مشمول بالاترین میزان افزایش یعنی 20 درصد می‌شود پس از آن به ازای هر 50 هزار تومان نیم درصد کاهش پس از آن با کاهش نیم درصد به ازای هر 50 هزار تومان افزایش تا سقف یک میلیون و پانصد هزار تومان خواهیم داشت به عنوان مثال شخصی که حقوقش بین 800 تا 850 هزار تومان باشد مشمول 19 درصد افزایش حقوق، شخصی که حقوقش 850 تا 900 هزار تومان باشد، مشمول 18.5 درصد افزایش حقوق می‌شود و به همین ترتیب این افزایش پلکانی تا حقوق یک میلیون و 450 هزار تومان ادامه دارد و 12.5 درصد برای این گروه افزایش می‌یابد.

    معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: برای افرادی که حقوق یک میلیون و 500 هزار تومان به بالا دریافت می‌کنند، نیز افزایش حقوق در سال جاری همان 12 درصد خواهد بود. امیدواریم این طرح به ترمیم حقوق بازنشستگان کمک کند البته باید این برنامه با توجه به شرایط مختلف تا پنج شش سال آینده ادامه پیدا کند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

    ابراهیم زاده با بیان اینکه‌ 82 درصد مجموع بازنشستگان کشوری در طرح پلکانی قرار می‌گیرند و افزایش حقوق آنها بین 12 تا 20 درصد است، گفت: 18 درصد مابقی نیز حقوق بالای یک میلیون و پانصد هزار تومان دارند و حقوقشان در سال جاری همان 12 درصد افزایش پیدا می‌کند.

    وی در پاسخ به پرسشی درباره بیشترین حقوق دریافتی در صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: سال گذشته بیشترین حقوق دریافتی ما 14 میلیون تومان بود که با احتساب افزایش 12 درصدی در سال جاری به حدود 16 میلیون تومان می‌رسد. بر اساس قانون حداقل حقوق امسال 900 هزار تومان خواهد بود و حداکثر حقوق به شش میلیون و 300 هزار تومان میرسد.

    معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: علت اینکه چرا برخی افراد حقوق بالای شش میلیون تومان دریافت می‌کنند، این است که برخی از مشترکان ما از مقررات عمومی مستثنا شده اند. اقشار خاصی چون اعضای هیئت علمی، قضات و مستشاران دیوان محاسبات وجود دارند که بیش از 7 برابر حداقل حقوق در زمان اشتغال دریافت می‌کنند و به همان نسبت کسورات بیشتری به صندوق می‌پردازند و حقوق بازنشستگی‌شان بیشتر از نرم‌های قانونی است.

    ابراهیم‌زاده با بیان اینکه حدود 2.5 تا 3 درصد جمعیت حقوق‌بگیران ما حقوق بیش از 6 میلیون تومان دریافت می‌کنند که همین اقشار خاص هستند، اظهار کرد: البته اغلب این افراد حقوقشان حدود 7 تا 8 میلیون تومان است و یک نفر در کشور که عضو هیئت علمی یک دانشگاه است، در حال حاضر حقوق نزدیک به 16 میلیون تومان دارد.

    وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا بازنشستگان پیش از موعد نیز مشمول افزایش پلکانی حقوق می‌شوند، گفت: فردی که بازنشسته شد، دیگر تفاوتی برای ما ندارد و ما به مستندات بازنشستگی ورود نمی‌کنیم بنابراین همه افرادی که بازنشسته ما هستند مشمول افزایش‌ها مطابق دیگران خواهند شد.

    معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه احکام افزایش حقوق صادر شده است و آن را به استانها ابلاغ کرده‌ایم گفت: افزایش حقوق بازنشستگان از خرداد ماه اعمال می‌شود و معوقه فروردین و اردیبهشت ماه آنان نیز همزمان با حقوق خردادماه واریز می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی