عصر بازار

اوراق مشارکت ۳۰۰ میلیارد تومانی مترو اصفهان در ایستگاه بورس تهران

عصر اعتبار- اوراق مشارکت شهرداری اصفهان با نماد « مصفا۹۷۱۲» در فهرست نرخ‌های بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

اوراق مشارکت ۳۰۰ میلیارد تومانی مترو اصفهان در ایستگاه بورس تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، تازه‌ترین خبرهای مدیریت پذیرش بورس تهران از درج نماد معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری اصفهان در بازار اوراق بدهی بورس حکایت دارد.

    براساس مصوبه‌ بورس اوراق بهادار تهران، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان، به مبلغ سه هزار میلیارد ریال، با نرخ سود علی الحساب 18درصد ، جهت تأمین مالی پروژه قطار شهری شهرداری اصفهان در فهرست بازار اوراق بدهی این بازار درج شده است.

    به این ترتیب با درج نماد معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری اصفهان در نماد « مصفا 9712» بستر معاملات ثانویه این اوراق در تالار معاملات بورس تهران فراهم می شود.

    بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته شهرداری اصفهام بنا دارد در نصف جهان به عنوان سومین شهر پر جمعیت کشور دو خط درون شهری و سه خط برون شهری برای شبکه قطار شهری در شهر اصفهان راه اندازی کند.

    کار اجرایی این طرح از ابتدای دهه 80 عملیاتی شده و خط شمالی غربی و خط غربی شرقی جزء شبکه درون شهری و نیز خط جنوب غربی ،خط اصفهان_ شاهین شهر و خط اصفهان_ بهارستان جزء شبکه برون شهری است.

    در راستای تامین قسمتی از منابع مورد نیاز اجرای این طرح انتشار 450 میلیارد تومان اوراق مشارکت در برنامه شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

    مجموع هرینه برآوردی این پروژه شهری دو هزار و 143 میلیارد و 423 میلیون و 500 هزار تومان است که از این مبلغ 150 میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق مشارکت در مرحله اول منتشر و در بورس قابلیت معامله پیدا کرده است.

    در مرحله دوم نیز 300 میلیارد تومان از این اوراق با هدف تامین بخشی از منابع مالی جهت تکمیل خط یک قطار شهری اصفهان در تاریخ 25 اسفند ماه سال 94 از طریق شعب منتخب بانک توسعه تعاون پذیره نویسی شده است.

    مطابق با مجوز صادر شده ازسوی بانک مرکزی برای پذیره نویسی اوراق مقطع پرداخت سود علی الحساب 18.5 درصدی سالانه  اوراق مشارکت شهردای اصفهان، هر سه ماه یکبار و تاریخ پرداخت اولین کوپن سود این اوراق 25 خرداد ماه امسال است.

    نیمی از این اوراق مشارکت 300 میلیارد تومانی از سوی شهرداری اصفهان و مابقی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران تضمین شده است.

     منبع درآمدی طرح خط یک مترو شهری اصفهان شامل درآمد های ناشی از واگذاری محل های تبلیغاتی ایستگاه ها، اجاره غرفه‌های تجاری واقع در ایستگاهها و فروش بلیت است.

    مبلغ اسمی اوراق مشارکت شهرداری اصفهان یکصد هزار تومان و مدت مشارکت سه ساله است. موسسه حسابرسی مفید راهبر نیز به عنوان امین این طرح اعلام شده است.

    بر اساس طرح توجیهی اوراق مشارکت شهرداری اصفهان در پایان سال چهارم درحالی این طرح بدون محاسبه نرخ تورم به سودآوری 389 میلیارد تومانی خواهد رسید که مجموع درآمدهای تنزیل شده (حال شده) آتی در این طرح از رقم یک هزار 824 میلیارد تومان عبور خواهد کرد.

     با توجه به ارزش اسمی  300 میلیارد تومانی این اوراق در پایان سررسید سه ساله و با نرخ سود 18 درصدی مجموع اصل و سود پرداختی این اوراق مبلغ 462 میلیارد تومان خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو