عصر بازار

سومین شعبه بانکداری اسلامی کشور در چابهار راه اندازی شد

عصر اعتبار- سومین شعبه بانکداری اسلامی کشور از سوی بانک انصار امروز/سه شنبه/ با حضور مسئولان دستگاههای اجرایی، ائمه جمعه و جماعات و فعالان اقتصادی در شهرستان چابهار راه اندازی شد.

سومین شعبه بانکداری اسلامی کشور در چابهار راه اندازی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مدیر امور شعب بانک انصار سیستان و بلوچستان در مراسم بهره برداری از سومین شعبه بانکداری اسلامی در چابهار اظهار داشت: بانکداری اسلامی در راستای تحقق شعار امسال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در سیستان وبلوچستان به عنوان پایلوت در حال انجام است.
    محمدرضا احمدی افزود: نخستین شعبه نمونه بانکداری اسلامی کشور در دهه فجر سال گذشته با پیام رئیس کل بانک مرکزی از سوی بانک انصار در مرکز سیستان وبلوچستان (زاهدان) و دومین شعبه آن در ماه شعبان امسال در ایرانشهر راه اندازی شده است.
    وی ادامه داد: تمامی مسائل فقهی، شرعی و اسلامی در بانکداری اسلامی رعایت و خدمات بانک انصار در عقود شرعی و دینی با نظر علمای شیعه و سنی پس از ساعت ها بحث و تبادل نظر راه اندازی شده است.
    وی گفت: تمامی فعالیت های پرداخت تسهیلات در شعبه انصار چابهار و دو شعبه زاهدان و ایرانشهر زیر نظر علما و با تایید روحانیان شیعه و سنی بصورت کاملا اسلامی و شرعی انجام خواهد گرفت.
    مدیر امور شعب بانک انصار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بانکداری اسلامی تسهیلات طبق شریعت اسلامی بدون هیچ بهره و سودی پرداخت می شود و از فعالان اقتصادی حمایت ویژه برای توسعه کسب وکار آنان خواهد شد.

    امام جمعه اهل سنت چابهار نیز با ابراز خرسندی از راه اندازی شعبه بانکداری اسلامی در چابهار گفت: مساله بانکداری اسلامی در کشورهای مختلف از سالها قبل مطرح شده است و این حرکت در کشور اسلامی ایران نوید بخش سرمایه گذاری فعالان اقتصادی و عزم جدی مسئولان برای تحقق خواسته های علما است.
    مولوی عبدالرحمن ملازهی افزود: اخذ سودهای کلان، رباخواری بانک ها و جریمه دیرکرد در اسلام حرام است و تا قیامت نیز حلال نخواهد شد.
    وی با بیان اینکه در اسلام برای کسب وکار و تلاش تاکیدات فراوانی شده است، خاطرنشان کرد: بانک ها باید برای ایجاد اشتغال و در اختیار گذاشتن سرمایه جهت فعالیت اقتصادی کوشش کنند.
    وی از خدمات و عزم مدیران بانک انصار در کشور قدردانی کرد و افزود: با تغییر روند فعالیت بانکداری در آینده شاهد رشد بیشتر فعالیت ها و خدمات بانک انصار خواهیم بود.

    معاون اقتصادی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز گفت: چابهار از نظر شاخص های توسعه محرومترین شهرستان کشور و از نظر شاخص های بهداشتی، آب، راه، آموزشی، طرح هادی و غیره در وضعیت خیلی پایینی قرار دارد.
    نورالدین میرلاشاری با اشاره به مشکلات بیکاری در شهرستان چابهار از مدیران بانک ها به ویژه بانک انصار خواست برای حل مشکل اشتغال اقدامات و همکاریهای لازم را انجام دهند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو