عصر بازار

کرایه‌های تاکسی دو برابر نرخ مصوب

عصر اعتبار- نرخ کرایه‌های تاکسی گردشی پایتخت دو برابر نرخ‌های رسمی مصوب شورای شهر تهران است.

کرایه‌های تاکسی دو برابر نرخ مصوب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، مبلغ ورودیه کرایه‌های تاکسی گردشی که با نوار نارنجی شناخته می‌شوند، 506 تومان با 500 متر مسافت آزاد اعلام شده و پس از آن تا هفت کیلومتر بابت هر 100 متر مسافت 23 تومان کرایه به این رقم اضافه می‌شود. با این حال تاکسی‌های گردشی در مسافت‌های کوتاه حداقل دو برابر این رقم یعنی 1000 تومان را دریافت می‌کنند؛ ضمن اینکه در برخی از نقاط شهر که اقشار برخوردار تردد می‌کنند،‌ حداقل کرایه دریافتی تاکسی‌های گردشی 1200 تومان است. عبور از قیمت‌های مصوب در حالی رخ می‌دهد که تاکسی‌های گردشی سهم قابل توجهی از جا‌به‌جایی‌های روزانه تهران را در اختیار دارند،‌ چراکه در بسیاری از مسیرها تاکسی خطی پیش‌بینی نشده و برخی از تاکسی‌های خطی نیز مسافر دربستی را به روال اصلی کار خود ترجیح می‌دهند.

    نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی در مسافت‌های بیش از هفت کیلومتر نیز به ازای هر 100 متر معادل 4/ 18 تومان تعیین شده است. ارقام مذکور در ساعات 22 تا 6 بامداد 20 درصد افزایش خواهد یافت. برابر مصوبه شورای شهر تهران که جزئیات آن توسط روزنامه رسمی کشور منتشر شده است، مبلغ ورودیه تاکسی‌های فرودگاه با 1000 متر مسافت آزاد 5 هزار و 313 تومان تعیین شده که پس از آن تا کیلومتر 2 به 7 هزار و 314 تومان افزایش می‌یابد. به این رقم پس از کیلومتر 2 تا 10 کیلومتر به ازای هر 100 متر 160 تومان اضافه خواهد شد. نرخ کرایه تاکسی‌های فرودگاه در مسافت‌های 10 تا 50 کیلومتر به ازای هر 100 متر 6/ 76تومان و در مسافت‌های بیش از 50 کیلومتر نیز به ازای هر 100 متر 46 تومان است.

    نرخ کرایه حمل بار توسط تاکسی‌های فرودگاه برای هر سفر در حد یک چمدان و ساک دستی رایگان است و مازاد بر آن، به ازای هر 20 کیلوگرم، معادل سه هزار و 800 تومان تعیین شده است. نرخ ورودیه کرایه تاکسی‌های تلفنی تهران بدون مسافت آزاد سه هزار و 726 تومان تعیین شده و در 2کیلومتر اول به ازای هر 100 متر 278 تومان به این رقم اضافه می‌شود.

    همچنین در مسافت‌های بیش از 2 کیلومتر هر 100 متر معادل 5/ 92 تومان محاسبه خواهد شد. علاوه بر این، برای سفرهای خارج از محدوده مناطق بیست و دوگانه شهر تهران (مبتنی بر تعیین حدود مرزی توسط سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران) با بیش از 10 کیلومتر خروج از محدوده، 30 درصد به کرایه تاکسی‌های تلفنی اضافه می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو