عصر بازار

آخرین تعرفه مکالمات اپراتورهای تلفن همراه

عصر اعتبار- طرح ترابرد‌پذیری شماره‌های موبایل تا چندی دیگر اجرایی می‌شود و در این میان برای جابه‌جایی مشترکان بین اپراتورهای سه‌گانه یکی از موضوعات مهم مباحث تعرفه‌ای به شمار می‌رود.

آخرین تعرفه مکالمات اپراتورهای تلفن همراه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طرح ترابرد‌پذیری شماره‌های تلفن همراه که از سال‌ها پیش اجرای آن به بهانه‌های مختلف به آینده‌ای نامعلوم موکول شده بود، قرار است طی ماه‌های آتی به مرحله‌ی اجرا برسد تا مشترکان تلفن همراه بتوانند بدون تغییر شماره تلفن همراه خود از خدمات اپراتورهای دیگر استفاده کنند.

    به عبارت دیگر با اجرایی شدن این طرح در صورتی که فردی مشترک همراه اول، ایرانسل یا رایتل باشد اما در محل سکونت خود آنتن‌دهی مناسبی نداشته باشد، می‌تواند به شبکه‌ اپراتور‌های دیگر مهاجرت کرده و با حفظ شماره خود، از خدمات آنها بهره بگیرد.

    طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی هر مشترک در طول سال تنها دو مرتبه مجاز به تغییر اپراتور ارائه‌دهنده سرویس خود خواهد بود و هر بار برای این جابه‌جایی به پرداخت مبلغی معادل 5000 تومان ملزم می‌شود، اما نکته دیگر آنکه با توجه به یکسان‌ نبودن تعرفه تماس اپراتورهای مختلف یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث تعرفه مکالمه اپراتورهای مختلف است.

    تعرفه مکالمه با سیم‌کارت‌های دائمی

    برای بررسی تعرفه مکالمه اپراتورهای مختلف باید این نکته را به یاد داشت که هر یک از اپراتورها بر حسب دائمی یا اعتباری بودن سیم‌کارت مشترک و درون شبکه‌ای یا برون شبکه‌ای بودن مکالمات، رقم‌های متفاوتی را در حساب مشترک اعمال می‌کنند.

    اما درخصوص سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور اول ارتباطی کشور یعنی همراه اول برای هر دقیقه تماس مشترکان خود تعرفه‌ای معادل 570 ریال در نظر گرفته که البته این تعرفه در اپراتورهای دوم و سوم یعنی ایرانسل و رایتل 499 ریال تعیین شده است.

    در بحث تماس‌های خارج از شبکه نیز در صورتی که مقصد تلفن سیار باشد، اپراتور اول و سوم کشور یعنی همراه اول و رایتل برای هر دقیقه تماس تعرفه‌ای معادل 625 ریال را در نظر گرفته‌اند که این تعرفه در ایرانسل 499 ریال تعریف شده است.

    همچنین درباره تماس خارج از شبکه به مقصد تلفن ثابت اپراتور اول تعرفه‌ای معادل 570 ریال، اپراتور دوم تعرفه‌ای معادل 499 ریال و اپراتور سوم هزینه‌ای معادل 625 ریال را برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی خود اعمال می‌کنند.

    براین اساس اپراتور اول کشور برای تماس با داخل شبکه همراه اول و یا تلفن ثابت تعرفه ثابتی در نظر گرفته و بیشترین تعرفه این اپراتور به بحث تماس با خارج از شبکه به مقصد تلفن همراه دو اپراتور دیگر محسوب می‌شود.

    ایرانسل برای تمام موارد در سیم‌کارت دائمی تعرفه یکسانی را در نظر گرفته است و رایتل نیز تماسهای درون شبکه‌ای خود را با قیمتی پایین‌تر از سایر تماس‌ها در نظر گرفته و برای تماس‌ها با تلفن همراه اپراتور دیگر و یا تلفن ثابت تعرفه ثابتی را در نظر گرفته است.

    تعرفه‌های سیم کارت اعتباری

    همچنین در حوزه سیم‌کارت‌های اعتباری با همین تفکیک اپراتور اول کشور برای تماس‌های دورن شبکه‌ای تعرفه‌ای معادل دقیقه‌ای 670 ریال اعمال می‌کند که این رقم در ایرانسل به 669 ریال و در رایتل به 620 ریال می‌رسد.

    در حوزه تماس با اپراتورهای دیگر همراه اول برای هر دقیقه مکالمه سیم‌کارت‌های اعتباری خود ر‌قمی معادل 927 ریال در نظر می‌گیرد که این رقم در ایرانسل 929 ریال و در رایتل به 852 ریال کاهش پیدا می‌کند.

    درباره تماس‌های خارج از شبکه‌ای که به مقصد تلفن ثابت صورت می‌گیرد همراه اول برای مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری خود دقیقه 670 ریال هزینه محاسبه می‌کند که این رقم در ایرانسل و رایتل به ترتیب به دقیقه ای 799 و 852 ریال افزایش پیدا می‌کند.

    براین اساس همراه اول در سیم‌کارت‌های اعتباری خود برای مکالمه با سیم‌کارت همراه اول و تلفن ثابت تعرفه یکسانی در نظر گرفته (670 ریال) و در مورد تماس‌های برون شبکه‌ای با تلفن همراه دو اپراتور دیگر تعرفه دیگری را اعمال می‌کند.

    ایرانسل نیز در خصوص سیم‌کارت‌های اعتباری برخلاف سیم‌کارت‌های دائمی برای هر بخش تعرفه مجزایی را در نظر گرفته است. رایتل هم برای ارتباطات درون شبکه ای خود در سیم‌کارت‌های اعتباری یک تعرفه ثابت در نظر گرفته که این رقم در خصوص مکالمه با تلفن همراه اپراتورهای دیگر و یا تلفن ثابت افزایش پیدا کرده و به 852 ریال می‌رسد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو