عصر بازار

مودیان مالیاتی مراقب شرکت‌های کاغذی کدفروش باشند

عصر اعتبار- سازمان امور مالیاتی کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مودیان مالیاتی مراقب شرکت‌های کاغذی کدفروش و ارائه کننده فاکتورهای صوری باشند.

مودیان مالیاتی مراقب شرکت‌های کاغذی کدفروش باشند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، دفتر مرکزی حراست سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: مودیان مالیاتی مراقب فعالیت غیر قانونی شرکت های کاغذی که با هدف سودجویی و انتفاع نامشروع، اقدام به کدفروشی و صدور فاکتورهای جعلی می کنند، باشند.

    سازمان مالیاتی در این اطلاعیه، با بیان اینکه این سازمان با ساز و کارهای مختلف، اقدامات متقلّبانه و غیرقانونی افراد سودجو و فرصت طلبی که با تاسیس شرکت های صوری و فاقد فعالیت واقعی، اقدام به ارایه فاکتور های جعلی، صوری و غیرواقعی یا سوءاستفاده از شماره اقتصادی (کد فروشی) به منظور زمینه سازی فرار مالیاتی می نمایند را رصد می نماید، اعلام داشته است که این سازمان تاکنون فهرستی از 1500 شرکت کاغذی که به این اقدام مجرمانه مبادرت ورزیده اند را به منظور آگاهی عموم مردم، بر روی درگاه سامانه الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده (به نشانی WWW.EVAT.IR) قرار داده است.

    این اطلاعیه در ادامه می افزاید: در اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم، تمامی موارد جاعلانه و متقلبانه از قبیل تنظیم دفاتر، اسناد و مدارک خلاف واقع و استناد به آن و همچنین معاونت در ارتکاب این اعمال، «جرم» تلقی شده و مرتکبان این اعمال مجرمانه، برابر ماده 274 قانون مالیاتهای مستقیم، به مجازات های قانونی (از جمله پرداخت جریمه، حبس، محرومیت از برخی حقوق قانونی و...) محکوم خواهند شد.

    اطلاعیه مذکور با تاکید بر هوشیاری مودیان مالیاتی در مقابل چنین اقدامات مجرمانه ای، اعلام نموده که به زودی فهرست اسامی نزدیک به 1000 شرکت دیگر کاغذی، کد فروش و صادر کننده فاکتورهای جعلی که از نظر این سازمان فاقد اعتبار بوده و اسناد صادره از سوی آنها مورد پذیرش ادارات امور مالیاتی قرار نخواهد گرفت را از طریق پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی و درگاهای مرتبط با سامانه های الکترونیکی مالیاتی از قبیل WWW.EVAT.IR منتشر ساخته و به اطلاع عموم مودیان گرامی خواهد رساند.

    دفتر مرکزی حراست سازمان در پایان، از مودیان مالیاتی درخواست نموده تا در صورت مواجهه با این قبیل شرکت های متخلف، ضمن حفظ هوشیاری کامل و اجتناب از اعتماد به تبلیغات فریبنده آن ها، اطلاعات خود را از طریق تماس با شماره تلفن 39903752 (حراست مرکزی سازمان) یا تماس تلفنی با دفاتر حراست مستقر در ادارات امور مالیاتی سراسر کشور اعلام نموده و یا اسناد و مدارک در اختیارشان را با مراجعه به این دفاتر، ارائه داده، زمینه برخورد قانونی با متخلفان و مجرمان را فراهم سازند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو