عصر بازار

بانک جهانی:

رشد اقتصادی جهان امسال به ۲.۴ درصد می‌رسد

عصر اعتبار- بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی به ۲.۴ درصد برسد و متوسط قیمت نفت در این سال ۴۱ دلار در هر بشکه باشد.

رشد اقتصادی جهان امسال به ۲.۴ درصد می‌رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک جهانی، برآورد خود از رشد اقتصاد جهانی در سال 2016 را از 2.9 درصد به 2.4 درصد کاهش داد.

    بر اساس این پیش بینی، کشورهای عربی رشد اقتصادی پایین تری را تجربه خواهند کرد.

    بانک جهانی در گزارشی که امروز منتشر شد پیش بینی کرد رشد تولید ناخالص داخلی جهان امسال 2.4 درصد خواهد بود. در گزارش قبلی این بانک، که در ماه ژانویه منتشر شده بود، رشد اقتصاد جهان 2.9 درصد پیش بینی شده بود.

    در این گزارش، رشدی کند برای اقتصادهای توسعه یافته، قیمتی پایین برای کالاها، تجارت جهانی ضعیف و کاهش جریان سرمایه پیش بینی شده است.

    بر اساس این گزارش، قیمت پایین کالاها و تاثیر آن بر اقتصادهای در حال توسعه صادر کنتنده کالا  عامل نیمی از کاهش رشد اقتصاد جهانی در این برآورد اعلام شده است. برزیل، صادر کننده محصولات کشاورزی و معدنی و کشورهای عربی به عنوان صادر کنندگان نفت کشورهایی هستند که از این روند تاثیر خواهند پذیرفت.

    بانک جهانی پیش بینی کرده که اقتصادهای در حال توسعه صادر کننده کالا به طور متوسط امسال رشد 0.4 درصدی را تجربه کنند. این به معنای کاهش 1.2 درصدی رشد اقتصادی این کشورها نسبت به گزارش ماه ژانویه بانک جهانی است.

    جیم یونگ کیم، رئیس بانک جهانی در بیانیه ای اعلام کرد: «رشد اقتصاد جهانی همچنان مهمترین عامل کاهش فقر است و به همین علت است که ما بسیار نگرانیم که این رشد به دلیل کاهش قیمت کالاها به شدت درکشورهای در حال توسعه صادر کننده کالا در حال کند شدن است.»

    بانک جهانی برای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، رشد متوسط 2.9 درصدی را پیش بینی کرده است. این برآورد 1.1 درصد کمتر از پیش بینی ماه ژانویه است و بر اساس قیمت متوسط 41 دلار برای هر بشکه نفت برآورد شده است. بخش عمده رشد اقتصادی این منطقه ناشی از پیش بینی ترمیم اقتصاد ایران پس از لغو تحریم ها خواهد بود.

    اما بر اساس این گزارش، قیمت نفت در سال 2017 ترمیم خواهد شد و موجب رشد اقتصادی 3.5 درصدی در این منطقه خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو