عصر بازار

رئیس پلیس آگاهی ناجا:

فرهنگ استفاده از صندوق امانت بانک‌‌ باید تقویت شود

عصر اعتبار- رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه فرآیند کنترل و مهار مجرمان باید با به کارگیری دانش پلیسی و تجهیزات نوین محقق شود ، گفت : اقدامات پلیس آگاهی برای کاهش جرایم باید بر مبنای جغرافیای جرم و میزان جمعیت صورت بگیرد .

فرهنگ استفاده از صندوق امانت بانک‌‌ باید تقویت شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سردار  محمد رضا مقیمی در جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت اظهار کرد : کاهش سرقت و استرداد اموال به مالباختگان از اولویت های پلیس آگاهی در سال 95 است.

    وی با بیان اینکه "آموزش" در پیشبرد اهداف سازمانی نقش کلیدی و موثری دارد، افزود : ارتقاء مهارت های علمی و عملی کارکنان و تعالی سازمانی با سرمایه گذاری در " آموزش " امکان پذیر است.

    رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: تمرکز پلیس آگاهی سرمایه گذاری در راستای کاهش جرایم به ویژه سرقت و تشدید مبارزه با قاچاق است.

    سردار مقیمی بیان کرد: به کارگیری نیروی انسانی و تخصیص تجهیزات در راستای مبارزه با این دو اولویت؛ به ویژه سرقت ، باید بر مبنای جغرافیای جرم و میزان جمعیت صورت بگیرد.

    این مقام عالی انتظامی با تاکید بر لزوم کنترل مجرمان اضافه کرد : فرآیند کنترل و مهار مجرمان باید با به کارگیری دانش پلیسی و تجهیزات نوین محقق شود.

    وی " پیشگیری " را مقدمه کاهش وقوع جرایم دانست و افزود : باید از طریق رسانه ها ، آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی تقویت شود و از ظرفیت رسانه های جمعی و معاونت اجتماعی برای پیشبرد فرآیند " عملیات روانی" بهره مطلوب را برد.

    رئیس پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد : "مشارکت دهی" مردم در کسب موفقیت ماموریت های سازمانی یک ضرورت انکار ناپذیر و بهره وری از ظرفیت شهروندان در توسعه نظم و امنیت کارآمد است.

    سردار مقیمی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای کاهش نگهداری اشیاء گرانبها در منازل ، مطرح کرد : متاسفانه برخی از شهروندان وجوهات نقدی، طلاجات و ... را در منزل نگهداری می کنند و با توجه به سهولت سرقت اینگونه اموال و تبدیل آن به احسنت ، تمرکز سارقان نیز بر سرقت وجوهات نقد، اشیاء گرانبها و قیمتی است.

    وی گفت : باید فرهنگ استفاده از صندوق امانت در بانک ها برای  نگهداری وجوهات نقد ،طلا و جواهرات در جامعه تقویت شود چراکه تحقق این مهم در کاهش سرقت موثر است.

    گفتنی است پنجاهمین جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت به ریاست سردار " محمد رضا مقیمی " ، نمایندگان تام الاختیار بازرسی کل ناجا ، معاونت عملیات ناجا ، اطلاعات و امنیت عمومی ناجا و معاونین مبارزه با سرقت و اجتماعی پلیس آگاهی برگزار شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی