عصر بازار

کاهش نگران کننده ذخیره ارزی چین

عصر اعتبار- پس از دو ماه افزایش موقتی ذخیره ارزی چین، کاهش نزولی دوباره آن باعث نگرانی های فزاینده در این کشور و جامعه بین المللی شده است.

کاهش نگران کننده ذخیره ارزی چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، کاهش ذخیره ارزی چین بار دیگر از ماه می (اردیبهشت - خرداد) امسال شروع شد، در حالی که فقط دو ماه از افزایش تدریجی آن می گذشت.
    درسال گذشته میلادی میزان ذخیره ارزی چین که در جایگاه اول دنیا قرار دارد، ‌به طور متوالی کاهش یافت تا آنجا که اعلام شد کاهش آن به زیر 3 هزار و 300 میلیارد دلار مشکل ساز خواهد شد.
    این در شرایطی است که آمار جدید منتشره بانک مرکزی چین نشان می دهد میزان این ذخیره اکنون به سه هزار و 190 میلیارد دلار رسیده که پایین ترین رقم از سال 2011 میلادی به این طرف است.
    آمار حاکی است که ذخیره ارزی چین در ماه گذشته میلادی 27 میلیارد و 900 میلیون دلار کاهش یافته است.
    پیشتر نیز گزارش شده بود که کاهش واردات در چین و تمرکز این کشور بر تجارت با شرکت های داخلی نشان می دهد اوضاع مطلوب نیست.
    چین چندین ماه است از تضعیف نرخ یوان ارز ملی خود خبر می دهد که می تواند موجب تولید ارزان تر کالاهای این کشور و افزایش توان رقابتی آن در سطح بین المللی شود.
    با این وصف بازار چین نیز به دلیل ارتباط با بازار کشورهای اروپایی و غربی و وابستگی شدید به آنها دچار رکود شده است.
    روزنامه چاینا دیلی هفته قبل نوشت که نرخ بهره در بانک مرکزی آمریکا در حال بالا رفتن است و این می تواند باعث شود تا در معاملات ارزی چین نوساناتی پدید بیاید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی