عصر بازار

نرخ اجاره بها ۲۰ درصد افزایش یافت

عصر اعتبار- نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به رکود حاکم بر بازار پیش بینی می شود که نرخ اجاره بها در تابستان امسال ۲۰ درصد افزایش یابد.

نرخ اجاره بها ۲۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید مهدی هاشمی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر کاهش نرخ سود بانکی در اجاره بهای مسکن اظهار داشت: نرخ اجاره بها متاثر از نرخ سود بانکی است و می توان گفت که این  دو تاثیر مستقیمی بر یکدیگر می گذارند.

    وی با اشاره به اینکه  میزان افزایش اجاره بها  در مناطق مختلف متفاوت است، گفت: علی رغم رکود حاکم بر بازار، شاهد افزایش قیمت های اجاره و خرید در بحث املاک اعم از تجاری و مسکونی هستیم و همواره امیدواریم تمهیدات جدیدی در تسهیلات مسکن بویژه ساخت به کار گرفته شود.

    هاشمی با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی قابل توجه نبوده ،ادامه داد: با کاهش عرضه و افزایش تقاضا طبیعی است که نرخ اجاره بها کاهش پیدا نکند  و از طرفی به سبب عدم افزایش سرمایه گذاری در این بخش نمی توان گفت که  نرخ سود بانکی تاثیر بسزایی در این بخش دارد.

    *** کاهش نرخ سود بانکی مشکلاتی برای مستاجران به همراه دارد

    در این راستا احمدعلی مقیمی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:  نرخ سود بانکی به تنهایی در نرخ اجاره بها تاثیر گذار نیست بلکه عوامل متعدد دیگری همچون افزایش تولید، عرضه و تقاضا، رشد اقتصادی، نبود رکود در حوزه تولید و سرانه درآمد افراد نیز در این موضوع دخیل است.

    مقیمی افزود: کاهش نرخ سود بانکی موجب می شود تا افراد در قسمت های دیگری اعم از مسکوکات، ارز و طلا سرمایه گذاری کنند و از طرفی مالکان با این وجود دیگر خواهان رهن و دریافت پول پیش به مبالغ بالا نخواهند بود که در نهایت این تصمیمات مقطعی می تواند مشکلاتی را برای آحاد جامعه به همراه داشته باشد.

    نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نرخ اجاره بها در تابستان امسال بیان کرد: با توجه به روند ادامه دار کاهش نرخ سود بانکی و رکود حاکم بر بازار پیش بینی می شود که نرخ اجاره بها در مرحله اول بعد از تعطیلی مدارس و افزایش جابه جایی در بخش استیجاری 20 درصد افزایش خواهد یافت.

    وی با اشاره به اقدامات دولت در حل  جلوگیری ازافزایش اجاره بها گفت:  دولت با تعادل در عرضه و تقاضا و رفع نواقص مسکن مهر مسکنی برای این بخش است اما نباید فراموش کرد تا زمانیکه تولید و رونق ایجاد نشود داستان افزایش اجاره بها ادامه خواهد داشت.

    مقیمی با اشاره به کاهش نرخ تورم عنوان کرد: در شرایط رکود و عدم مراودات اقتصادی رساندن تورم 12 درصدی به تک رقمی در سال جاری در شرایطی که قطار توقف دارد، هنر نیست لذا اگر خواهان استقلال کشور هستیم جز اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی راه دیگری نداریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی