عصر بازار

به منظور حمایت از بازسازی بدهی؛

بانک مرکزی کره‌جنوبی نرخ بهره را کاهش داد

عصر اعتبار- بانک مرکزی کره‌جنوبی با استناد به افزایش خطرات اقتصادی شامل کندی تجارت جهانی و فشار دولت به منظور بازسازی شرکت‌های بدهکار، در یک عمل غیرمنتظره در روز پنجشبه نرخ بهره معیار را به پایین‌ترین سطح خود کاهش داد.

بانک مرکزی کره‌جنوبی نرخ بهره را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز ،‌ روز پنجشنبه بانک مرکزی کره‌جنوبی در اقدامی عجیب تصمیم گرفت تا نرخ بازخرید هفت‌روزه را به 1.25 درصدی کاهش دهد. این تصمیم تنها توسط یکی از 18 اقتصاددان مورد بررسی بلومبرگ پیش‌بینی شده بود. در حالی که گروه گلدمن‌ساکس تنها بانکی بود که کاهش نرخ بهره را در این نشست پیش‌بینی کرده بود،‌ بانک‌های HSBC،‌سیتی گروپ و نومورا همگی کاهش نرخ بهره را در چند ماه آینده پیش‌بینی کرده بودند.

    این حرکت بانک مرکزی کره‌جنوبی بر خلاف اقدامات بانک‌های مرکزی دیگر مبنی بر ثابت نگهداشتن نرخ بهره بوده است. سیاست‌های پولی انبساطی‌تر می‌تواند به رشد چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا کمک کند این در حالی است که مقامات عزم خود را برای آغاز طرحی گسترده به منظور کاهش ظرفیت مازاد و کم‌کردن بدهی شرکت‌ها در میان کاهش صادرات کره‌جنوبی جزم کرده‌اند.

    پس از این تصمیم،‌ وون گو هون، اقتصاددان هنگ‌کنگی گلدمن‌ساکس اعلام کرد: « خطرات نزولی در حال حاضر مشخص هستند و موضع کمیته سیاست پولی بانک مرکزی کره‌جنوبی با چهار عضو جدید کاهش نرخ بهره بوده است. خطرات بیشتر برای تقاضای داخلی از طریق بازسازی شرکت‌ها، استانداردهای وام‌دهی و رهن سفت‌وسخت‌تر و رکود مبادلات تجاری بلند‌مدت عواملی هستند که باعث تهسیل بیشتر در سال جاری خواهند شد.»

    نشست روز پنجشنبه دومین جلسه تصمیم‌گیری در خصوص نرخ بهره پس از اضافه‌شدن چهار عضو جدید به هیئت هفت نفره کمیته سیاست‌گذاری در ماه آوریل بوده است. لی جو یئول، رئیس بانک مرکزی اعلام کرد‌:‌« سیاست بانک مرکزی همچنان تطبیقی است . کاهش نرخ بهره در این جلسه بدان معنا نیست که در ادامه سال تسهیل بیشتری از سوی بانک مرکزی صورت نخواهد گرفت.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو