عصر بازار

طرح ریاض برای دریافت مالیات از خارجی های مقیم عربستان

عصر اعتبار- روزنامه فایننشنال تایمز نوشت عربستان قصد دارد به منظور کسب درآمد غیر نفتی، از خارجی های مقیم این کشور، مالیات دریافت کند.

طرح ریاض برای دریافت مالیات از خارجی های مقیم عربستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه "فایننشنال تایمز" انگلیس در گزارشی نوشت:  عربستان سعودی قصد دارد در تلاشی برای کسب درآمد غیر نفتی، قانونی را برای دریافت مالیات از خارجی های مقیم این کشور تصویب کند.

    در این گزارش آمده است: وزیر امور مالی عربستان گفت: "عربستان به منظور کسب درآمد غیر نفتی و کاهش هزینه های ایجاد سرمایه گذاری لازم برای طرح 72 میلیارد دلاری توسعه اقتصادی و نیز پایان دادن به تکیه بر نفت به عنوان منبع اصلی درآمد، طرح دریافت مالیات از خارجی های مقیم در این کشور را بررسی می کند."

    ریاض، که برای اعمال اصلاحات مالی و اقتصادی گسترده، درصدد جذب سرمایه است، اقدامات بی سابقه ای را برای سرمایه گذاری در بازارهای اوراق قرضه جهانی انجام داده است.

    دریافت مالیات از خارجی های مقیم در عربستان، امکان کسب درآمد زیادی را برای این کشور فراهم می کند، ولی ممکن است به وسوسه شدن خارجی ها برای ورود به این کشور به عنوان بازاری برای جذب نیروی کار پایان دهد.

    تاکنون دریافت نکردن مالیات از خارجی ها، موجب شده است تا افراد زیادی برای کار به این کشور و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سفر کنند.

    عربستان سعودی سعی دارد به مانند کشورهای اروپایی، به اتکای خود برکارگران خارجی پایان دهد و در بخش های خصوصی که به صورت گسترده بر بکارگیری کارگران خارجی تکیه دارند، تعداد کارگران سعودی را افزایش دهد.

    این در حالی است که عربستان سعودی همچنان در برخی از بخش ها که کارگران سعودی مهارت لازم را ندارند و یا آنکه از کار کردن در آن بخش ابا دارند، به کارگران خارجی نیاز دارد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو