عصر بازار

عراقچی:

وضعیت اقتصادی رو به جلو است

عصر اعتبار- عضو ارشد هیات مذاکره کننده هسته ای کشورمان با بیان این که برجام در حال اجرا شدن است، گفت: اکنون در شرایطی هستیم که وضعیت اقتصاد کشور بعد از برجام رو به جلو در حال حرکت است.

وضعیت اقتصادی رو به جلو است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، عباس عراقچی پنجشنبه شب در جشن بزرگ حماسه 24 خرداد در پارک ملت شهرستان سرخه زادگاه دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، افزود: هر چند که زمان می برد تا مردم نتایج این مذاکرات را لمس کنند زیرا اثرات تحریم ها علیه کشور در دوازده سال اخیر بسیار بوده و برای بازسازی این خرابی ها نیازمند زمان هستیم.
    وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مشکلات، دولت دکتر روحانی در حال تلاش است تا این خرابی ها و تحریمهای این مدت را برطرف کند.
    عراقچی یادآور شد: هم اکنون بانک ها در حال اتصال به شبکه بانکی دنیا هستند و فروش نفت نیز دو برابر شده است و قراردادها و تفاهم نامه ها در حال اجرایی شدن است و با انجام همه این ها شاهد رونق و شکوفایی اقتصادی کشور خواهیم بود.
    وی ادامه داد: دولت در چارچوب دستورالعمل های رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد مقاومتی و سیاست های ترسیمی ایشان پیش می رود و به دنبال کنترل بیماری ناشی از تحریم هاست.
    عراقچی اظهار کرد: دولت در صدد است تا جلو کسانی که از شرایط تحریم کاسبی کردند و در زمان حاضر نیز به دنبال مانع تراشی هستند تا این فرجام برجام به نتیجه نرسد را بگیرد و اصلاح کند.
    وی با اشاره به عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی یادآور شد: تیم مذاکره کننده هسته ای تحت نظر رهبری انقلاب و زیر چتر معظم له و چارچوب ها و سیاست های ترسیمی ایشان و رعایت خطوط قرمز توانست حرف مردم ایران را تثبیت و حق ملت ایران را استیفا کند.
    عراقچی، حفظ عزت و استقلال کشور را مهم ترین دستاورد تیم مذاکره کننده هسته ای برشمرد و گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای توانستند پس از 12 سال شش ابرقدرت دنیا را به پای میز مذاکره بیاورند و حق مردم و کشور را تثبیت کنند.
    عضو ارشد هیات مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی با طرح این سووال که چه شد شش ابرقدرت دنیا در عین حال که با یکدیگر رقابت دارند ، در بحث انزژی هسته ای ایران متحد شدند و پای میز مذاکره آمدند، گفت: همانطور که رهبری فرمودند قدرتی بود که در داخل ایران ایجاد شد که دشمن را به میز مذاکره آورد.
    عراقچی تصریح کرد: اولین عامل اقتدار ما در مقابل شش ابرقدرت دنیا ، قدرت مردم و ایستادگی آنان بود که ما توانستیم آنان را بر سر میز مذاکره بنشانیم و توانایی دفاعی و قدرت رزمندگان دومین عامل اقتدار بود که در مقابل آنان ایستادگی کردیم.
    وی توانایی علمی دانشمندان هسته ای راعامل دیگر اقتدار ملت ایران برشمرد و تصریح کرد: دشمنان فهمیدند که اگر از طریق مذاکره با ایران به نتیجه نرسند از طریق قدرت علمی شکست خواهند خورد.
    وی قدرت دیپلماسی ایران با مدیریت رئیس جمهور دکتر روحانی و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه را عامل چهارم اقتدار ملت ایران ذکر و اضافه کرد: این عوامل اقتدار بود که توانستیم در مقابل ماهرترین و با تجربه ترین و قدرتمندترین دیپلماتهای دنیا قرارگیرد و حق مردم ایران را تثبیت کنیم.
    عراقچی تصریح کرد: رهبری هوشمندانه و داعیانه معظم له همه توانایی کشور را هدایت کردند و این باعث شد تا دشمنان دست از تهدید علیه ایران بردارند و به پای میز مذاکره بنشینند.
    وی با اشاره به این که امروز هرچه داریم به برکت خون شهداست، گفت: ایثار و فداکاری های شهیدان به ایران اسلامی عزت و کرامت بخشیده است.
    عراقچی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نام استان سمنان و سرخه با یک ویژگی خاصی همراه بود و زبان سرخه اعتبار خاصی در جبهه داشت زیرا با این زبان از رمز استفاده می شد.
    وی ادامه داد: همچنین باور نمی کردم در یک زمان دیگری پس از حدود 30 سال دو سرخه ای (دکتر روحانی و برادرش) در نبرد جبهه دیگری مقابل شش ابرقدرت دنیا قرار گیرند و با زبان سرخه خود نقش ایفا کنند یعنی از طریق برادر رئیس جمهوری مباحث مذاکرات را با رئیس جمهوری در میان می گذاشتیم .
    در این جشن شماری از مسئولان استانی و مردم شهرستان سرخه حضور داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی