عصر بازار

زازع:

اصلاح قانون بانکداری بدون ربا در دستورکار مجلس دهم است

پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

عصر اعتبار- نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس دهم قانون بانکداری بدون ربا را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی اصلاح می کند و در این زمینه کار کارشناسی صورت گرفته است.

اصلاح قانون بانکداری بدون ربا در دستورکار مجلس دهم است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رحیم زارع ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم افزود: یکی از نکاتی که معظم له در این دیدار روی آن تاکید کردند بحث فرهنگ بود که براساس دیدگاه ایشان اقتصاد باید در کوتاه مدت حل شود، اما فرهنگ ول انگار شده و باید به صورت بنیادی به آن نگاه شود.
    وی ادامه داد: در مثلث سیاست، فرهنگ و اقتصاد زیربنای اقتصاد و سیاست فرهنگ است و باید به آن توجه ویژه ای صورت بگیرد.
    نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همچنین بر موضوع اشتغال جوانان تاکید داشتند، یادآور شد: تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی از دیگر تاکیدات رهبری بود، نظر معظم له بر این است که دولت و مجلس هر کاری در راستای اقتصاد مقاومتی انجام می دهند باید بگوید کدام خانه جدول اقتصاد مقاومتی را پیگیری کرده و به نتیجه رسانده اند.
    زارع افزود: به عنوان مثال یکی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی مالیات ها بود که در مجلس نهم ما خانه جدول مالیات ها را از نظر قانون گذاری در کمیسیون اقتصادی پر کردیم.
    وی ادامه داد: یکی دیگر از سیاست های اقتصاد مقاومتی وضعیت اصناف بود که قانون نظام صنفی در مجلس نهم بررسی شد. در حوزه مبارزه با قاچاق نیز در مجلس گذشته قانون مبارزه با قاچاق که آخرین بار در سال 1312 تصویب شده بود را در سال 1392 تصویب کرد.
    نماینده مجلس دهم به بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی درباره صادرات غیرنفتی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه صادرات از واردات پیشی گرفته اما حجم تجارت در سال1394 نسبت به سال 1393 در مجموع 19 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.
    زارع تصریح کرد: کاهش تجارت حرف و پیام دارد یعنی فضای کسب و کار دچار یک رکود کشنده است که باید فکری به حال این رکود کنیم.
    وی ادامه داد: برنامه اول ما در کمیسیون اقتصادی مجلس دهم این است که قانون نظام بانکی را در کنار تصویب برنامه پنجساله ششم توسعه و همچنین قانون بانکداری بدون ربا را اصلاح کنیم که یکی خانه های اقتصاد مقاومتی است.
    نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب راهبرد و نقشه راه برای مجلس است، گفت: تدوین استراتژی توسط رهبری صورت گرفته و در اجرای این استراتژی دولت باید مستقیم وارد عمل شود و در موارد لازم که اجرا نیاز به ریل گذاری دارد مجلس باید قانون گذاری کند.
    زارع افزود: کنترل اجرای استراتژی نیز وظیفه مجلس است، همانطور که رهبری فرمودند مجلس باید از خود نظارتی شروع کند تا نظارت بر دیگر دستگاه ها و به نوعی در راس امور بودن خودش را حفظ کند.
    نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس همچنین ضرورت مقابله با ول انگاری های فرهنگی را یکی دیگر از تاکیدات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: متولیان فرهنگ در سه بخش غیردولتی، عمومی و دولتی فعال هستند که بودجه هایی را در این زمینه دریافت می کنند و مجلس باید نظارت خود را در این زمینه بیشتر کند چرا که اگر بخواهیم در زمینه سیاست داخلی، سیاست خارجی و امنیت ملی و اقتصادی موفق باشیم راهی جز این نداریم که فرهنگ را جدی بگیریم.
    زارع تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند فرهنگ ول انگار است و این یک هشدار جدی بود که اگر بخواهیم به سمت توسعه حرکت کنیم باید به فرهنگ توجه کنیم.
    وی یادآور شد: فرهنگ و اقتصاد رابطه مستقیم دارند و رابطه آن ها دو طرفه است، باید مجلس، دولت، قوه قضاییه و سایر ارکان نظام به آن اهمیت دهند.
    وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دولت می تواند از تجربه بسیج استفاده کند.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو