عصر بازار

ضرر ۲.۶ هزار میلیارد دلاری آلودگی هوا به اقتصاد جهان

عصر اعتبار- آلودگی هوا تا سال ۲۰۶۰ علاوه بر مرگ و میر و زیان هایی که به سلامت افراد می زند، روی اقتصاد جهان نیز ثاثیر خود را نشان خواهد داد.

ضرر ۲.۶ هزار میلیارد دلاری آلودگی هوا به اقتصاد جهان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، هوای آلوده علاوه بر این که برای انسان و محیط زیست مضر است، به اقتصاد جهانی نیز ضرر می رساند.

    آلودگی هوا برای جهان سالانه 2.6 هزار میلیارد دلار هزینه دارد. به عبارتی، یک درصد از تولید ناخالص جهانی را تا 2060 به خود اختصاص می دهد. این هزینه ها شامال بیماری هایی توسط آلودگی، مصرف داروها و کاهش محصولات کشاورزی است.

    کشورهایی مانند چین، روسیه و هند که در حال حاضر با آلودگی های مختلفی رو به رو هستند، پیش بینی می شود که ضرر بیشتری را ببینند.

    آلودگی هوا 9 میلیون مرگ و میر تا سال 2060 ایجاد می کند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که حدود 25 میلیارد دلار پروژه در خصوص آلودگی هوا تا سال 2060 شروع شود. به طور مثال، سرمایه های بیمارستانی حدود 2.2 میلیارد دلار خواهد بود.

    بیشترین مرگ و میر در چین و هند به دلیل آلودگی هوا خواهد بود. پکن شهری است که آلودگی هوا بشترین تاثیر منفی را روی آن می گذارد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی