عصر بازار

یک مقام آلمانی از برقراری دوباره بیمه های صادراتی آلمان با ایران خبر داد

احیای بیمه های صادراتی آلمان (Hermes) در ایران

عصر اعتبار- فولکر ترایر، رییس تجارت خارجی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان (DIHK) از احیای بیمه های صادراتی آلمان (Hermes) به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

احیای بیمه های صادراتی آلمان (Hermes) در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ترایر روز جمعه به شبکه 'ان- تی فا او' با بیان اینکه هنوز چند نکته کوچک باقی است که بایستی در این رابطه حل و فصل شود، افزود: موضوع بدهی های قبلی ایران که حدود نیم میلیارد یورو بوده است تقریبا بر طرف شده است و فقط چند نکته فنی باقی مانده است.
    رییس تجارت خارجی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان با اشاره به اینکه توافق بیمه های صادراتی آلمان با ایران موجب رونق بیشتر تجارت تهران-برلین می شود، تصریح کرد که این توافق موجب سهولت تامین مالی بانک های آلمانی در خصوص پوشش بیمه های صادراتی هرمس نیز می شود.
    'زیگمار گابریل ' وزیر اقتصاد المان که اواخر ماه می قرار بود به ایران سفر کند و به علت کسالت وی این سفر کنسل شد, پیشتر گفته بود که مساله هرمس نیز در سفر به ایران قرار است ، نهایی شود.
    بنابه گفته محافل وزارت اقتصاد آلمان زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان در راس یک هیات اقتصادی در ماه اکتبر (مهر- آبان) به ایران سفر خواهد کرد.
    در همین رابطه محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در مصاحبه با روزنامه اقتصادی ها ندلزبلات (Handelsblatt) گفت: بعد از دیدار اخیر خود با زیگمار گابریل در برلین, امیدواریم هرچه زودتر آخرین بدهی های قدیمی ایران به آلمان حل و فصل شود و بیمه های صادراتی نیز در نزدیکترین زمان ممکن احیا شود .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی