عصر بازار

بازار آتی سکه تحت‌الشعاع نوسان کم فروغ طلای جهانی

عصر اعتبار- بازار آتی سکه بورس کالا در حالی طی هفته گذشته با معاملاتی کم نوسان به کار خود پایان داد که روند قیمت ها در بازارهای جهانی امروز جمعه با نوسان یک درصدی مواجه بوده است.

بازار آتی سکه تحت‌الشعاع نوسان کم فروغ طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، داده های دریافتی از بازار آتی سکه طلای بورس کالا نشان می دهد در آخرین روز معاملاتی این بازار هر قرارداد آتی سکه طلا برای تحویل در اسفند ماه 95 معادل 10.720.000 ریال معامله شده است.

    هر قرارداد آتی سکه برای تحویل در دی 95 نیز معادل 10.540.000 ریال بسته شده است. همچنین هر قرارداد آتی سکه برای تحویل آبان معادل 10.390.000 ریال در پایان معاملات روز 5 شنبه معامله شد.

    قرارداد آتی سکه طلا برای تحویل در شهریور ماه امسال نیز معادل10.275.000ریال و قرارداد آتی سکه برای تحویل در تیر ماه 95 نیز معادل 10.170.000ریال معامله شد.

    بر اساس این گزارش؛ معاملات کم نوسان بازار آتی سکه بورس کالا در حالی این هفته پایان یافت که  قیمت طلا پس از نوسان‌های محدود در روزهای اول هفته، روز گذشته بیش از یک درصد افزایش یافت . در این روز نه تنها شاخص های مالی در بازارهای بزرگ آسیا و اروپا کاهش پیدا کردند بلکه ارزش دلار در برابر یورو و ین نیز کاهش یافت.

    روز دوشنبه هفته گذشته ، جانت یلن رییس، بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی خود عنوان کرد که بانک مرکزی این کشور باید به شکلی تدریجی نرخ های بهره را بالا ببرد،اما او جدول زمانی برای این برنامه ارائه نکرد. لحن سخنان او تحلیلگران را به این نتیجه رساند که امسال بانک مرکزی دو بار نرخ های بهره را بالا می برد اما در نشست هفته آینده تغییری در نرخ ها داده نخواهد شد.

    به گزارش فارس؛ افزایش نرخ های بهره از جذابیت طلا می کاهد زیرا طلا سود ثابت به سرمایه گذاران نمی دهد و هنگامیکه هزینه استقراض بالا می رود هزینه فرصت نگهداری طلا بیشتر می شود. به نظر می رسد روند قیمت ها در بازار جهانی طلا به درخشندگی ماه های قبل نباشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی