عصر بازار

رییس اتاق تعاون ایران:

بانک مرکزی برای تاسیس بانک غیردولتی تعاون مساعدت کند

عصر اعتبار- رییس اتاق تعاون ایران همکاری و مساعدت مسئولان بانک مرکزی را برای تاسیس بانک غیردولتی تعاون خواستار شد.

بانک مرکزی برای تاسیس بانک غیردولتی تعاون مساعدت کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهمن عبداللهی اظهار کرد: یکی از درخواستهای اصلی ما تاسیس بانک اختصاصی بخش تعاون است و با جدیت دنبال این هستیم که مجوز بانک غیردولتی تعاون را بگیریم.

    وی ادامه داد: بر اساس احکام برنامه پنجم توسعه 15 درصد از بازار پولی و بانکی کشور متعلق به بخش تعاون است و تحقق این امر ابزار خاص خود را می‌طلبد که یکی از ابزارها، تاسیس بانک تعاون است لذا تلاش می‌کنیم که با همت و مساعدت مسئولان بانک مرکزی این امر محقق شود.

    رییس اتاق تعاون ایران در ادامه بخش تعاون را نزدیکترین بخش به سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این قرابت و نزدیکی تکلیف بیشتری را در زمینه اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بر عهده این بخش گذاشته است.

    عبدالهی تصریح کرد: امسال که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده این وظیفه دوچندان شده است البته در اتاق تعاون اقداماتی را آغاز کرده‌ایم اما مشکلاتی بر سر راه وجود دارد از جمله اینکه بسیاری از سیاستهای اتخاذ شده در گذشته همسو با بخش تعاون نیست و برخلاف سیاستهای اصل 44 و بعضا در تضاد با آنها اعمال می شود.

    وی گفت: هم اکنون در حال پیگیری و مذاکره با مسئولان دولتی و سایر سیاستگذاران و تصمیم‌سازان هستیم و تلاش می‌کنیم تا حوزه کار بخش تعاون را به گونه‌ای گسترش بدهیم که هم به وظایف قانونی و ذاتی آن عمل شود و هم در جهت تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی فعالتر از گذشته پیش برود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی