عصر بازار

شرایط توافق مالیاتی برای صاحبان مشاغل

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خبرداد: صاحبان مشاغلی که تا ۳۱ خردادماه اظهارنامه ارائه کنند مشمول توافق با اصناف می‌شوند.

شرایط توافق مالیاتی برای صاحبان مشاغل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سید کامل تقوی نژاد گفت: صاحبان مشاغلی که تا پایان خردادماه نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند مشمول شرایط توافق سازمان امور مالیاتی با اصناف می شوند.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به توافق امسال سازمان امور مالیاتی کشور با اصناف کشور، گفت: این توافق با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی سال گذشته و به منظور حمایت از بخش تولید و تکریم مودیان محترم مالیاتی انجام گرفته است.

    وی افزود: در شرایط توافق سازمان امور مالیاتی با اصناف عنوان شده است که مودیانی که اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1394خود را با تکمیل خلاصه وضعیت درآمد و هزینه به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی WWW.TAX.GOV.IR، در موعد مقرر قانونی تسلیم نمایند مشمول توافق می‌باشند.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بر اساس توافق، میزان مالیات عملکرد سال 1394 صاحبان مشاغل، به میزان مالیات قطعی شده سال 1393 تعیین می‌گردد، ادامه داد: مودیانی که مالیات عملکرد سال 1393 آن‌ها تا تاریخ تسلیم اظهارنامه قطعی نشده است (به‌استثنای مودیانی که پرونده آن‌ها برای عملکرد 1393 به‌عنوان نمونه انتخاب و مورد رسیدگی قرارگرفته است)، مالیات قطعی عملکرد سال 1392 آن‌ها با رعایت درصد رشد موضوع‌بند 5 دستورالعمل 200/94/505 مورخ 1394/3/25 (تا مبلغ 10.000.000 ریال مالیات سال 1392 با رشد 8 درصد- از مبلغ 10.000.001 ریال تا مبلغ 30.000.000 ریال مالیات با رشد 12 درصد و مازاد 30.000.000 ریال با رشد 18 درصد) مبنای مالیات موردتوافق قرار می‌گیرد.

    تقوی نژاد خاطرنشان کرد: مودیانی که نسبت به پرداخت کل مالیات متعلق به همراه اظهارنامه اقدام نمایند حداکثر تا تاریخ 1395/5/15برگ مالیات قطعی آن‌ها صادر خواهد شد و مودیانی که بخشی از مالیات را به همراه اظهارنامه و باقی‌مانده مالیات متعلق را تا پایان تیرماه پرداخت نمایند، برگ مالیات قطعی آن‌ها تا 1395/6/15 صادر خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو