عصر بازار

واکنش چایکاران به نرخ جدید خرید تضمینی

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه چایکاران با بیان اینکه انتظار افزایش ۱۲ درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز را نداشتیم، گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، این رقم بسیار کم است.

واکنش چایکاران به نرخ جدید خرید تضمینی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، ایرج هوسمی در واکنش به نرخ جدید خرید تضمینی چای که طی روزهای گذشته از سوی دولت اعلام شد، اظهارداشت: متاسفانه نرخ‌های اعلام شده با آنچه که مدنظر ما بود، بسیار متفاوت است.

    وی با بیان اینکه‌ مسئولان وزارت جهادکشاورزی و سازمان چای کشور به خوبی می دانند که این رقم‌ها کمکی به تولید و کشاورز نخواهد کرد، افزود: با توجه به افزایش دستمزد و سایر هزینه های تولید در سال جاری، رقم اعلام شده اصلا مناسب نیست.

    رئیس اتحادیه چایکاران با اشاره به اینکه طی 25 سال حقوق چایکاران ایرانی تضعیف شده بود، گفت: طی دو سه سال اخیر، دولت توجه و اقدامات بسیار خوبی به صنعت چای کرد که این اقدامات باعث تشویق کشاورزان برای احیای باغاتشان شد و بنابراین باغات رها شده زیادی به چرخه تولید بازگشتند.

    هوسمی اضافه کرد: ما فکر می کردیم توجهات دولت ادامه پیدا می کند و می توانیم به میزان تولید واقعی در زمینه چای برسیم که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد.

    وی با بیان اینکه پیشنهاد ما این بود که قیمت خرید تضمینی نسبت به سال گذشته حداقل 30 درصد افزایش پیدا کند، تصریح کرد: افزایش 12 درصدی نرخ فوق العاده کم است و ما انتظار چنین عملی را از دولت نداشتیم.

    رئیس اتحادیه چایکاران با بیان اینکه نرخ‌های اعلام شده، چایکاران را به شدت ناراحت کرده است، افزود: امسال، سال بسیار خوبی برای بهره برداری و بارندگی‌های به موقع و مناسب، سالی پربار را برای کشاورزان رقم زده است.

    وی درباره زمان آغاز چین دوم برگ سبز چای نیز گفت: حدود 10 روز آینده چین دوم نیز آغاز می‌شود.

    به گزارش مهر، هفته گذشته نرخ جدید خرید تضمینی برگ سبز چای از سوی دولت اعلام شد که بر این اساس قیمت تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک 2447 و درجه دو 1367 تومان است، ضمن اینکه نرخ برگ سبز درجه یک نسبت به سال گذشته 12 درصد و برگ درجه دو 13 درصد رشد داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی