عصر بازار

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن خبر داد

افزایش ۱۰ درصدی خرید مسکن با ورود وام صندوق پس‌انداز یکم به بازار

عصر اعتبار- مدیر طرح و برنامه بانک مسکن با پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی حجم معاملات مسکن با پرداخت وام صندوق پس‌انداز مسکن یکم، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بانک مسکن نقش زیادی در منابع مالی مورد نیاز حوزه خرید و ساخت مسکن داشته است.

افزایش ۱۰ درصدی خرید مسکن با ورود وام صندوق پس‌انداز یکم به بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدحسن مرادی  با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم،‌اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با این وام، شاهد افزایش حدود 10 درصدی حجم معاملات در بازار مسکن باشیم.

    وی با بیان این‌که طی یکسال اخیر قیمت ملک در کشور تقریبا ثابت مانده است، یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بانک مسکن نقش زیادی در منابع مالی مورد نیاز حوزه خرید و ساخت مسکن داشته است.

    وی ادامه داد: تمام نیاز مالی بخش مسکن از طریق بانک مسکن تامین نمی‌شود و سایر بانکها نیز باید نسبت به پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن اقدام کنند.

    مدیر طرح و برنامه بانک مسکن چهارشنبه هفته گذشته نیز با اعلام این‌که با تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم ماهانه حدود 4 هزار نفر وارد بازار مسکن می‌شوند به تسنیم گفته بود: این تسهیلات آنقدری نیست که بتواند تکان شدیدی به بازار مسکن بدهد.

    وی با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم از امروز، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا 17 خردادماه امسال 46 هزار و 256 فقره حساب در صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری شده است.

    وی با یادآوری این‌که سپرده‌گذاری در صندوق مذکور از 19 خردادماه سال گذشته طی مراسمی آغاز شد، تصریح کرد: در ماه  اول 6570 فقره سپرده‌گذاری با مبلغ حدود 1000 میلیارد ریال در این صندوق انجام شد.

    وی با اشاره به این‌که به طور میانگین ماهانه 3 تا 4 هزار نفر در حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذار کرده‌اند، افزود: با توجه به این‌که پرداخت تسهیلات این صندوق از امروز آغاز می شود، ماهانه حدود 4 هزار نفر وارد بازار مسکن خواهند شد.

    مدیر طرح و برنامه بانک مسکن با تاکید بر این‌که به این ترتیب با این وام تقاضاهای بالقوه به بالفعل تبدیل می‌شود،‌ گفت: پیش‌بینی می‌کنیم شاهد افزایش حدود 10 درصدی حجم معاملات مسکن در تهران و کشور باشیم.

    مرادی ادامه داد:‌ «به نظرم این وام آنقدری نیست که بتواند بازار مسکن را تکان شدیدی دهد. با توجه به این‌که قیمت ملک تقریبا ثابت است، تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم در زمان مناسبی به سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو