عصر بازار

آخرین وضعیت سردفتر متخلف پرونده بابک زنجانی

عصر اعتبار- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سردفتر متخلف در پرونده بابک زنجانی اظهار نظر کرد.

آخرین وضعیت سردفتر متخلف پرونده بابک زنجانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، احمد تویسرکانی در خصوص آخرین وضعیت پرونده سردفتر متخلف در پرونده بابک زنجانی و استعلامات انجام شده، گفت: فعلا دادگاه نکته خاصی را به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام نکرده است و این پرونده همچنان مفتوح است.

    رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: پرونده رسیدگی به این تخلفات در مرحله دادرسی است که متناسب با تخلف صورت گرفته از سوی فرد خاطی،‌ پرونده فعلا به دادسرای کارکنان دولت ارجاع شده و در حال رسیدگی است.

    تویسرکانی افزود: هنوز حکم قطعی این پرونده صادر نشده است و اگر دادگاه به این تخلف برسد و به سازمان ثبت اسناد اعلام کند، تابع رای دادگاه بوده و اجرا می کنیم.

    به گزارش مهر، سی ام آبان ماه سال گذشته بود که در جریان رسیدگی به دوازدهمین جلسه پرونده متهم نفتی، بابک زنجانی به ثبت ملک ایران زمین در یکی از دفترخانه ها اشاره کرد.

    وی در پاسخ به سوال قاضی در مورد میزان حق ثبت در دفتر خانه گفت: مبلغ دقیق را به یاد ندارم. با این حال قاضی صلواتی از وقوع یک تخلف دیگر در این پرونده خبر داد و گفت:  کل هزینه دفترخانه 10 میلیون تومان می‌شده است در صورتی که سردفتر شماره 819، 8 میلیارد و 800 میلیون تومان از شما پول گرفته است.

    پس از اشاره به این تخلف، قاضی صلواتی درخواست احضار متهم به دادسرا را داد و خواهان رسیدگی به این تخلف شد.

    این پایان ماجرا نبود چرا که چندی بعد، سخنگوی دستگاه قضا در خصوص این تخلف اعلام کرد: اینکه می گویند این سردفتر 8میلیارد تومان گرفته است صحیح نیست و این رقم بیش از یک میلیارد بوده است و در سال گذشته بلافاصله بعد از طرح این مسئله سردفتر خاطی تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد.

    وی با بیان اینکه مجازات این فرد سنگین است، گفت: به دلیل اینکه این سردفتر رشوه گرفته بود مجازات سنگینی در انتظارش است با این حال کار خلاف رقم خورده بود که خود متهم و طرفین پرونده نیز در این مسئله مقصر بودند در ابتدا ملک ایران زمین 700میلیارد تومان کارشناسی شده بود که با اعتراض خود متهم به هیات سه نفره ارجاع داده شده بود.

    حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: تخلف دیگری نیز صورت گرفته بود که طی آن 8هزار میلیارد در سند صوری نوشته شده بود که به عنوان بدهی متهم مطرح شد.

    بر این اساس، بیش از هفت ماه از اعلام رسمی این تخلف می گذرد و طبق گفته مسئولان قضایی هنوز این پرونده در مراحل رسیدگی قرار دارد

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو