عصر بازار

چراخ سبز بانک مرکزی پاکستان به صادرکنندگان انبه به ایران

عصر اعتبار- بانک مرکزی پاکستان به تجار این کشور برای آغاز صادرات امن و بدون نگرانی محصول انبه به ایران چراغ سبز نشان داد.

چراخ سبز بانک مرکزی پاکستان به صادرکنندگان انبه به ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اخیرا انجمن صادرات و واردات میوه و سبزیجات پاکستان درباه موضوع صادرات انبه به ایران در شرایط جدید پس از لغو تحریم های تجاری و اقتصادی، از بانک مرکزی پاکستان استعلام کرده و بانک مرکزی نیز اعلام کرده که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
    پیش از این تجار و دستگاه های اقتصادی و تجاری پاکستان برای صادرات کالاهای خود به ایران نگرانی ها را درباره مبادلات بانکی داشتند اما اکنون بانک مرکزی پاکستان به انجمن صادر و وارد کنندگان میوه و سبزیجات اعلام کرده که نگرانی برای معامله با ایران وجود ندارد.
    ایران یکی از بازارهای خوب برای محصول انبه پاکستان است و براساس این گزارش، انتظار می رود امسال حدود 20هزار تن از این محصول از پاکستان به ایران صادر شود.
    براساس گزارش نشریه اقتصادی 'بیزنس رکوردر' پاکستان، برآورد می شود که پاکستان بتواند از این پس سالانه تا 50 هزار تن انبه به ایران صادر کند که درآمد قابل توجهی برای پاکستان به دنبال خواهد داشت.
    با وجود چراغ سبز بانک مرکزی پاکستان به صادر کنندگان انبه به ایران، اخیرا رسانه های این کشور گزارش هایی را درباره اقدامات عجولانه صادر کنندگان برای صدور انبه به ایران و رعایت نکردن نکات استاندارد و بهداشت این محصول به ایران مطرح کرده اند که این موضوع نیازمند توجه جدی مسئولان پاکستانی به ویژه دستگاه های نظارت بر استانداراد و بهداشت محصولات کشاورزی صادراتی به ایران است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی