عصر بازار

املاک کلنگی روی دست مالکان ماند

فهرستی از نرخ املاک کلنگی

عصر اعتبار- املاک کلنگی در دو سال اخیر روی دست صاحبان خود مانده‌اند و نسبت به آپارتمان‌ها مشتری کمتری دارد.

فهرستی از نرخ املاک کلنگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، وضعیت رکود سال های اخیر بازار مسکن بیشترین تاثیر را بر ساخت و ساز گذاشت و سازندگان را از این فضا دور کرد هرچند که دست دلالان و سفته بازار هم از بازار مسکن قطع شده اما وضعیت کنونی به دلیل اینکه منجر به کاهش ساخت و ساز و تولید شد، موضوعی نگران کننده برای آینده بازار مسکن به شمار می رود.

    در واقع رکود مسکن و کاهش ساخت و ساز، بیشترین زیان را به بازار املاک کلنگی وارد کرد به‌طوری‌که دراین مدت متقاضیان خرید این املاک به شدت کاهش یافته است و آگهی فروش یک ملک هفته‌ها و گاهی ماه‌ها در بنگاه‌های املاک بدون متقاضی می‌ماند.

    املاک کلنگی که در دوران افزایش قیمت مسکن حتی با نرخ‌هایی بیش از دو برابر به فروش می‌رسید، الان بی مشتری شده و سرمایه گذاران تمایلی به خرید این املاک ندارند. دسته‌ای از سازندگان مسکن هم باوجودی‌که ملک کلنگی را در سال‌های قبل خریداری کردند اما به دلیل رکود خرید و فروش مسکن یا کار ساخت را شروع نکرده‌اند و یا اینکه ساخت و ساز را نیمه تمام رها کردند.

    عوامل زیادی هم بر تعیین نرخ املاک کلنگی تاثیر دارد که می توان به عرض زمین، تراکم‌های مجاز، دریافت مجوز از سوی مالک و شرایط ملک اشاره کرد که نقش زیادی را در تعیین قیمت نهایی ایفا می‌کند، ضمن آنکه در برخی مناطق شهر تهران مانند مناطق شمالی که زمین کمتر است، به طبع قیمت‌ها هم بطور سرسام آوری بالا است. اما رکود 4 ساله ای که بر بازار مسکن سایه انداخته نرخ املاک را به شدت کاهش داده است.

    نرخ املاک کلنگی در برخی محله های تهران

    براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، خانه ای 40 متری در درکه با سند 6 دانگ و 80 مترزیربنا  220 میلیون تومان به فروش می رسد و در سپه-بین کارون و قصرالدشت خانه ای 57متری در 1.5 طبقه و حیاط دار 195 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

    همچنین در چهارراه پاسداران - دولت آپارتمان 135متری، هرمترمربع 11 میلیون تومان به فروش می‌رسد و در شریفی، خیابان بهبودی ملکی کلنگی در 160 متر زمین متری 5 میلیون و 900 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

    ملکی 165 متری در قیطریه هم 2 میلیارد و 400 میلیون تومان فروخته می شود و در استادمعین دامپزشکی ملکی 120 متری و کلنگی، آماده ساخت 450 میلیون تومان قیمت دارد. خانه ای 200 متری در جنت آباد-ایرانپارس هم 2 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

    براین اساس، خانه ای در سعادت آباد - آسمانها در 4 طبقه- کلنگی با مساحت 169 متر 2 میلیارد و 250 میلیون تومان به فروش می رسد و در خیابان خوش شمالی-بین خیابان پرچم و نصرت ملکی کلنگی با 172متر مساحت متری7 میلیون تومان فروخته می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی