عصر بازار

ایجاد شغل کیک پزی با سرمایه ۳ میلیون تومان

عصر اعتبار- یک کارآفرین ساروقی گفت: برای ساخت دستگاه فتیرپز گردان از روی نمونه موجود با کمک دامادم اقدام کردم و اکنون با پخت کیک یزدی زندگی خود و خانواده ام را اداره می‌کنم.

ایجاد شغل کیک پزی با سرمایه ۳ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، کارآفرین ساروقی گفت: برای ساخت دستگاه فتیرپز گردان از روی نمونه دستگاه که همکاران فتیرپز داشتند، بازدید کردم و با کمک دامادم که سر رشته ای از جوشکاری داشت، مشغول ساخت دستگاه شدم و با توکل به خدا موفق به ساخت دستگاهی مشابه دستگاه فتیرپز گردان شدم.

    توجه به ترویج و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی کمک می‌کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است.
    غلامعباس چگینی از اهالی شهر ساروق از توابع اراک استان مرکزی است که کار خود را با جدیت شروع کرده، اما او برای علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود رازهایی را بیان می کند که شنیدن آنها خالی از لطف نیست.

    کارآفرین ساروقی با همت و تلاش برای تحقق اقتصادی مقاومتی و کسب روزی حلال وارد میدان شده است و مشغول فتیرپزی و پخت شیرینی و کلوچه است.


    کارگاه کیک پزی خانگی

    وی گفت: برای پیدان کردن کار راهی تهران شدم و در کار کاشی کاری مشغول به کار شدم، بعد از مدتی به خاطر سختی کار دچار کمر درد شدید شدم، به ناچار کارم را ترک کردم و در خانه استراحت کردم.
    چگینی افزود: در دوران بیماری، هر آنچه که سرمایه داشتم، را خرج زندگی کردم، در حالی که مشکلات مالی زندگی ام را فلج کرده بود، با پیشنهاد یکی از دوستان در فتیرپزی او در تهران مشغول کار شدم.
    تولید کننده ساروقی اظهار کرد: زمانی که دیدیم توان هزینه های کار از جمله کرایه مغازه را در تهران ندارم،به زادگاه خودم ساروق مهاجرت کردم.
    وی گفت: با توکل به خدا مغازه ای را در ساروق اجاره کردم و با یک تنور فتیر پزی دیواری کار را شروع کردم، اما از آنجا که تنها پخت فتیر برای اداره ی زندگی کفایت نمی کرد، در کنار فتیرپزی شروع به پخت شیرینی و کلوچه کردم.
    چگینی افزود: برای پخت شیرینی و کلوچه دستگاه فر نیاز داشتم و هزینه تهیه دستگاه حدود 25 میلیون بود، از آنجا که از کودکی به کار فنی علاقه داشتم و همیشه با دستگاهی که خراب بود، کلنجار می رفتم تا درست کنم، تصمیم گرفتم یک دستگاه دست دوم که نیاز به تعمیر دارد را با قیمت 3 میلیون تهیه کنم.
    وی افزود: با تلاش و همت موفق به تعمیر دستگاه فر شدم و کار پخت کیک و کلوچه که آموزش آن را قبلا در تهران دیده بودم را با کمک همسرم استارت زدم.

    چگینی با اشاره به ساخت تنور برقی با دستان خودش، گفت: با توجه به کیفیت پایین فتیر در تنور دیواری، نیاز به دستگاه پخت گردان فتیر پزی داشتم که قیمت آن 13 میلیون تومان بود، با وجود مشکلات اقتصادی توان خرید دستگاه را نداشتم، آستین هایم را بالا زدم و خودم برای ساخت دستگاه دست به کار شدم.
    وی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی همت می طلبد، اظهار کرد: برای ساخت دستگاه از روی نمونه دستگاه که همکاران فتیر پز داشتند، بازدید کردم و با کمک دامادم که سر رشته ای از جوشکاری داشت، مشغول ساخت دستگاه شدم و با توکل به خدا موفق به ساخت دستگاهی مشابه دستگاه فتیرپز گردان شدم.

    چگینی با بیان درآمدش از پخت فتیر و کیک و کلوچه گفت: در حال حاضر با همسرم در مغازه فتیر، کیک، کلوچه و کماج می پزیم و درآمدمان هم بد نیست و راضی به راضی خدا هستیم، هر آنچه که خدا روزی کرده باشد، می رسد، بیشتر مشتری ما مسافرانی هستند که گذرشان به ساروق می افتد.
    وی خطاب به جوانان جویای کار خاطر نشان کرد: این که جوانان بنشینند و منتظر باشند تا از آسمان دری باز شود برای آنها تا پشت میز اداری بنشینند، خبری نیست، باید آستین ها را بالا زد و یا علی گفت، با دست روی دست گذاشتن مشکلی حل نمی شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی