عصر بازار

آغاز تخصیص تسهیلات بلاعوض به صنایع دریایی

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: پرداخت ۵۰ درصد کارمزد ضمانت‌نامه های صادر شده بانک‌ها برای شرکت‌های دریایی کشور به صورت بلاعوض است که مرحله اجرایی آن آغاز شده است.

آغاز تخصیص تسهیلات بلاعوض به صنایع دریایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مهرداد مظفری گفت: صندوق توسعه صنایع دریایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از ساخت داخل، سه‌گانه ای را در خصوص ضمانت‌نامه ها در اولویت کاری خود قرار داده است. بر این اساس، گام اول پرداخت 50 درصد کارمزد ضمانت‌نامه های صادر شده بانک‌ها برای شرکت‌های دریایی کشور به صورت بلاعوض است که مرحله اجرایی آن آغاز شده است.

    مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی افزود: به منظور تخصیص تسهیلات بلاعوض، با اعتبارسنجی متقاضیان برای هریک از طرح‌ها و شرکت‌های دریایی متقاضی، سقف اعتباری استفاده از تسهیلات معین می‌گردد. بر این اساس، صندوق تا پایان سال جاری و پس از ارزیابی عملکرد گام اول، مشارکت در 20 درصد ریسک را در دستور کار خود دارد که این اقدام گامی موثر در جهت حمایت از فعالان حوزه دریا خواهد بود.

    وی، صدور ضمانت نامه را گام سوم صندوق عنوان و خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا با هماهنگی با مراجع ذیصلاح، صندوق بتواند راسا به صدور ضمانت نامه اقدام نماید که در صورت تحقق این هدف، منابع موجود صندوق می تواند با ضریب بالایی تزریق منابع مالی به صنایع دریایی را محقق نماید. در حال حاضر تاکید در خصوص اجرایی شدن گام اول است و متقاضیان با رجوع به سایت صندوق توسعه صنایع دریایی، تقاضای دریافت تسهیلات  فوق را ثبت و پیگیری کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی