عصر بازار

احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جدی‌تر شد

عصر اعتبار- نظر سنجی صورت گرفته توسط موسسه ORB در انگلیس نشان می دهد ۵۵ درصد از مردم انگلیس خواهان ترک اتحادیه اروپا هستند.

احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جدی‌تر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، تنها دو هفته مانده به برگزاری همه‌پرسی ادامه حضور و یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، نظر سنجی ها نشان می دهد تعداد موافقان خروج از مخالفان بیشتر شده است.

    موسسه ORB، با نظر سنجی از حدود 2 هزار نفر مردم انگلیس، اعلام کرده است که تعداد موافقان خروج از اتحادیه اروپا نسبت به ماه آوریل 4 درصد افزایش یافته است.

    بر اساس این نظر سنجی 55 درصد از مردم انگلیس خواهان خروج از اتحادیه اروپا هستند که با توجه به 45 درصد افراد موافق، 10 درصد بیشتر هستند.

    از سوی دیگر اهتمام شرکت در این همه پرسی نیز یکی دیگر از شاخص های مهم در نتیجه این همه پرسی است.

    78 درصد از افرادی که خواهان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند اعلام کرده اند که در همه پرسی شرکت خواهند کرد و این در حالی است که تنها 66 درصد از مخالفان خروج در همه پرسی شرکت می کنند.

    از سوی دیگر تعداد موافقان در حوزه کارگری انگلیس نیز تغییر کرده است به گونه ای که 44 درصد از افرادی که پیش از این موافق ادامه حضور این کشور در اتحادیه اروپا بوده اند هم اکنون خواهان خروج از اتحادیه اروپا هستند.

    در این نظر سنجی 80 درصد از افراد اعلام کرده اند که درک می کنند در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مشکلات جدی اقتصادی برای این کشور به وجود خواهد آمد و حدود 20 درصد نیز اعلام کرده اند که خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیس تبعات اقتصادی جدی در بر نخواهد داشت و هر دو گروه اعلام کرده اند که آماده رویارویی با چالش های احتمالی خروج از اتحادیه اروپا هستند.

    کارشناسان این همه پرسی اعلام کرده‌اند که همچنان زود است تا درباره نتایج این نظر سنجی صحبت کرد.

    تعدادی از بخش های مختلف اقتصاد انگلیس پیشتر اعلام کرده اند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند به رشد بیشتر این بخش ها منجر شود.

    از سوی دیگر بانک مرکزی انگلیس نیز نسبت به احتمال کاهش شدیدی ارزش پوند این کشور در صورت خروج از اتحادیه اروپا هشدار داده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو