عصر بازار

راننده تاکسی؛ امانتدار کیف ۲۰۰ میلیونی

عصر اعتبار- - راننده تاکسی امانتدار وقتی کیف پر از پول و طلا را زیر صندلی خودرواش دید فقط به یک چیز فکر کرد: «امانت چند میلیون تومانی را به صاحبش برگرداند.»

راننده تاکسی؛ امانتدار کیف ۲۰۰ میلیونی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری، این راننده 34ساله که رضا براتی نام دارد و در تاکسی تلفنی تربت حیدریه کار می‌کند جمعه شب کیفی که پر از چک پول، جواهرات و دلار به ارزش حدود 200میلیون تومان بود در خودرو‌اش پیدا کرد اما ساعتی طول نکشید که صاحبش را پیدا کرد و کیف را تحویل داد. وی درباره این ماجرا به همشهری می‌گوید: «جمعه‌شب مردی حدود 40ساله را که بنزین خودرواش تمام‌شده بود کنار خیابان سوار تاکسی‌ام کردم و او را به پمپ بنزین رساندم.

    او یک ظرف را پر از بنزین کرد و دوباره به همانجایی که خودرواش را پارک کرده بود برگشتیم اما او با عجله ظرف بنزین را برداشت و پیاده شد. من هم چون مسافر دیگری منتظرم بود فورا از آنجا رفتم.» وی ادامه داد:« چند دقیقه بعد مسافر دیگری را سوار کردم اما در طول مسیر وقتی به نزدیکی یک سرعتگیر رسیدم و ترمز کردم ناگهان یک کیف از زیر صندلی سمت شاگرد بیرون آمد.

    کنار خیابان توقف کردم و دیدم که یک کیف است. فهمیدم که کیف متعلق به مسافر قبلی است اما با خودم گفتم شاید کیف لباس است اما وقتی مسافرم پیاده شد، در کیف را باز کردم و داخلش را نگاه کردم. پر از پول و طلا بود. در کیف را محکم بستم و آن را زیر صندلی گذاشتم. همان موقع بود که در بیسیم اعلام شد که یکی از مسافران کیفش را گم کرده است. من هم فورا تماس گرفتم و گفتم کیف پیش من است. اما به‌خاطر اینکه از مرکز دور بودم حدود یک ساعت طول کشید تا برگشتم و حدود ساعت1:30 بامداد کیف را به صاحبش برگردانم.»

    وی ادامه می‌دهد:« نمی‌دانم مسافرم آن وقت شب آن همه پول و طلا را با خود کجا می‌برد اما وقتی کیف را دستم دید خیلی خوشحال شد و بابت کاری که کرده بودم از من تشکر کرد و با اصرار 50هزار تومان هم به‌عنوان مژدگانی به من داد.»راننده امانتدار درباره انگیزه‌اش از این کار می‌گوید: «هرکدام از همکارانم بودند همین کار را می‌کردند. ما امانتدار مردم هستیم. من صبح تا شب در خیابان‌های شهر تلاش می‌کنم تا نان حلال برای زن و بچه‌ام ببرم.

    به‌خاطر همین، وقتی پول و طلاها را داخل کیف دیدم اصلا وسوسه نشدم و فقط به این فکر کردم که امانت را به صاحبش برگردانم. من فرزندی 10ماهه دارم و در کنار همسرم از زندگی‌ام راضی هستم و احساس خوشبختی می‌کنم. از زندگی گله و شکایتی هم ندارم و خدا را شکر می‌کنم که سلامت هستم و می‌توانم کار کنم. از همه همکارانم به‌خصوص مدیر شبکه تاکسی تلفنی شهر هم به‌خاطر همه حمایت‌هایی که از من می‌کنند تشکر می‌کنم.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی