عصر بازار

قیمت جهانی میگو ۱۵ درصد گران شد

عصر اعتبار- دبیر کل اتحادیه آبزیان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان تولید میگو در سال‌جاری رشدی نداشته باشد، گفت: قیمت جهانی این آبزی حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

قیمت جهانی میگو ۱۵ درصد گران شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی اکبر خدایی با بیان اینکه تولید میگوی پرورشی در کشور آغاز شده است، اظهارداشت: اولین برداشت در مزارع پرورش هرمزگان اوایل تیرماه انجام می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان تولید به اندازه سال گذشته باشد، ‌اضافه کرد: دلیل اینکه امسال افزایش تولید نداریم، این است که برخی مزارع زیان  دیده از بیماری لکه سفید در سال گذشته، هنوز خسارت خود را از بیمه دریافت نکرده‌اند بنابراین نقدینگی لازم را برای انجام ذخیره سازی به موقع نداشتند. دبیرکل اتحادیه آبزیان افزود: سال گذشته حدود 18 هزارتن میگو در کشور تولید شد.

    خدایی با بیان اینکه مساله شیوع بیماری لکه سفید میگو همیشه مطرح است، اظهارامیدواری کرد: با رعایت کردن مسائل امنیت زیستی و انجام اقدامات لازم توسط پرورش دهندگان مشکل خاصی در این زمینه پیش نیاید.

    وی درباره صادرات این محصول نیز اظهارداشت: ما همیشه بازارهایی را برای صادرات آبزیان و بویژه میگو داشته‌ایم و داریم اما درباره روسیه هدف ما این بود که با افزایش تولید به دنبال ایجاد بازاری جدید در این کشور باشیم.

    خدایی با بیان اینکه دولت و بخش خصوصی بسیار علاقه‌مند هستند که به بازار روسیه توجه ویژه کنند، ادامه داد: اما ما نمی‌توانیم بازارهای قدیمی خود را به خاطر روسیه از دست بدهیم، چراکه مشخص نیست درنهایت تکلیف‌مان با این کشور چیست، ضمن اینکه هر لحظه امکان دارد روابط روسیه با کشورهای دیگر بهبود یابد و بازار ایران را فراموش کند.

    وی تصریح کرد: نباید تمام برنامه ریزی ما در جهت صادرات به روسیه باشد و بنابراین ما برای بخشی از تولیدمان چنین برنامه‌ای داریم.

    به گفته دبیرکل اتحادیه آبزیان کشور، اگر تولید امسال بیشتر از میزان پیش‌‌بینی شده باشد، سهم صادرات ایران به بازار روسیه نیز افزایش پیدا می‌کند در غیر اینصورت میزان صادرات، حداقل به اندازه سال قبل خواهد بود.

    خدایی با بیان اینکه سال قبل حدود 500 تن میگو به روسیه صادر شده است، گفت: بازار روسیه از نظر قیمتی برای ما جذابیت چندانی ندارد. وی با اشاره به اینکه امسال تولید میگو در سطح جهان کاهش داشته است، افزود: به همین دلیل قیمت جهانی این آبزی افزایش یافته است.

    به گفته وی، درحال حاضر قیمت‌های جهانی این محصول حدود 15 درصد افزایش یافته و احتمال اینکه عدد مذکور بیشتر هم شود، وجود دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو