عصر بازار

مدیرسابق نظارت نهادهای مالی بورس:

معافیت مالیاتی، جذابیت بازار سرمایه را افزایش می‌دهد

عصر اعتبار- ایوب باقرتبار گفت: زمانی که خدمات بازار سرمایه معاف از مالیات بر ارزش افزوده می‌شود، توسعه این فعالیت‌ها را در بازار شاهد خواهیم بود.

معافیت مالیاتی، جذابیت بازار سرمایه را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، ایوب باقرتبار در پاسخ به این پرسش که معافیت مالیات بر ارزش افزوده خدمات بازار سرمایه چه تاثیری بر بازار خواهد داشت؟ ، گفت: این موضوع از چندین سال پیش در سازمان بورس مطرح بوده و از طریق رییس وقت سازمان  و در شورای بورس مطرح شد و در آن زمان مکاتباتی نیز با سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد صورت گرفت اما در همان دوران مغفول ماند.

    وی با بیان اینکه بسیاری از خدماتی که در بازار پول صورت می گیرد باید در بازار سرمایه نیز مورد توجه قرارگیرد، افزود: به منظور کاهش هزینه‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری نیازمند اقداماتی نظیر معافیت‌های مالیاتی هستیم.

    باقرتبار با اشاره به نقش مثبت این تصمیم گیری‌ها در بازار سرمایه گفت: مسلما این دست از خدمات به افزایش حجم معاملات، تامین مالی و جذابیت در بازار سرمایه می‌انجامد.

    وی با بیان اینکه این موضوع شاید تاثیر آنی در بازار نداشته باشد اما در محاسبات اشخاص برای تامین مالی اثرگذار است افزود: این تصمیم برای اشخاص حقوقی و برای ارقام بالا مؤثر است و منجر به سودآوری در سهام شرکتها خواهد شد.

    مدیرسابق نظارت نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش که این تصمیم بیشتر به نفع کارگزار است یا سرمایه‌گذار؟ ، گفت: پیش از این خدمات کارگزاری‌ها معاف از مالیات بود و تصمیم کنونی به نفع سرمایه گذار خواهد بود.

    وی گفت: مسلما افزایش سرمایه گذاری‌ها سود بیشتری را به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای کارگزاران به همراه خواهد داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی