عصر بازار

اختصاص ارز مبادله ای برای واردات جو متوقف شد

عصر اعتبار- مدیرکل تامین و توزیع نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه اختصاص ارز مبادله ای برای واردات جو متوقف شد، گفت: تخصیص ارز آزاد به جای مبادله ای برای واردات به نفع بخش کشاورزی است.

اختصاص ارز مبادله ای برای واردات جو متوقف شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، احمد اباذری افزود: واردات ارزان قیمت برخی محصولات کشاورزی به کشور، همان عاملی است که به تولید ملی ضربه می زند، از این رو دولت با اختصاص ارز آزاد به جای ارز مبادله ای، مقدمات کاهش واردات محصولات کم یا بی کیفیت کشاورزی را فراهم کرده که یکی از این محصولات، جو است.
    مدیرکل تامین و توزیع نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام اضافه کرد: با تخصیص ارز آزاد به جای ارز مبادله ای برای واردات جو، از شدت واردات این محصول کاسته خواهد شد که این موضوع علاوه بر تعادل قیمت ها، باعث افزایش حجم خرید مصرف کنندگان از کشاورزان ایرانی به جای محصول وارداتی ارزان قیمت می شود.
    احمد اباذری یکی از مشکلات اساسی بخش کشاورزی را واردات محصولات ارزان قیمت به کشور عنوان کرد و گفت: تولیدکننده داخلی با وجود کیفیت مناسب محصولش، توان رقابت با محصول وارداتی را از لحاظ قیمت ندارد و از طرفی نیز قیمت تمام شده داخلی دیگر جایی برای کاهش ندارد.
    به گفته وی، براساس مصوبه هیات دولت، امسال جو باید در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گیرد اما به دلیل عرضه جو وارداتی ارزان قیمت در بازار، مصرف کنندگان تمایل زیادی برای خرید جو ایرانی در بورس کالا نداشتند اما پیش بینی می شود با توقف واردات جو با ارز مبادله ای، به زودی شاهد تقاضای پر حجم مصرف کنندگان برای خرید جو ایرانی باشیم.
    اباذری گفت: کاهش اختصاص ارز مبادله ای برای واردات، خبر خوبی برای تولید ملی محسوب می‌شود و ما از این اقدام استقبال می کنیم چرا که این امر موجب رونق واحدهای تولیدی کشور می‌شود و اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر، شکل واقعی به خود خواهد گرفت.
    همه ساله همزمان با برداشت محصولات کشاورزی از جمله جو در کشور ، متاسفانه با واردات بی رویه این محصولات روبرو هستیم. این رخداد همه ساله باعث دست نیافتن کشاورزان ایرانی به حقوق واقعی خود می شود. به نظر می رسد دولت امسال تمهیداتی را برای حل این مساله اندیشیده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو