عصر بازار

معاون وزیر رفاه خبر داد؛

یارانه ۷۰۰ هزار نفر در تیر ماه حذف می شود

عصر اعتبار- معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، از حذف یارانه ۷۰۰ هزار نفر در تیر ماه امسال خبر داد و گفت: در صورتی یارانه این افراد حذف نمی شود که دولت در این زمینه مصوبه جدیدی صادر کند.

یارانه ۷۰۰ هزار نفر در تیر ماه حذف می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، احمد میدری به تبصره 14 مصوبه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود : این مصوبه دولت را موظف کرده است یارانه 24 میلیون نفر از پردرآمدهای کشور را حذف کند.

    وی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، قضات و بازرگانان را از جمله افراد پردرآمد توصیف کرد و گفت: برهمین اساس دولت در سال گذشته موفق شده است یارانه 3 میلیون و 300 هزار نفر از این جمعیت را حذف کند.

    میدری تعداد افرادی را که هنوز یارانه آنان حذف نشده است و جزو اعضای هیئت علمی و قضات و بازرگانان به شمار می آیند 700 هزار نفر برشمرد و افزود: در صورتی که دولت در این خصوص مصوبه ای نداشته باشد تیر امسال یارانه این افراد نیز حذف خواهد شد .

    وی با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال یارانه هیچ فردی قطع نشده است تعداد کل یارانه بگیران را در کشور حدودا 75 میلیون نفر دانست و گفت : علاوه بر این سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر به این جمعیت افزوده می شود.

    معاون وزیر تعاون همچنین از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن مردم می توانند یارانه های خود را به اقشار نیازمند منتقل کنند .

    میدری افزود : این طرح به گونه ای طراحی شده است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه هدفمندی یارانه ها ضمن معرفی فرد نیازمند ،‌ یارانه خود را پس از بررسی های مقدماتی وزارت تعاون به حساب شخصی آن فرد منتقل کند .

    وی درباره سبد حمایت غذایی نیازمندان که توزیع آن از روز پنج شنبه آغاز شده است، گفت : خانواده های مشمول این طرح می توانند از امروز با مراجعه به 9 هزار فروشگاه طرف قرارداد در سراسر کشور اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

    میدری تعداد افراد مشمول این طرح را 10 میلیون نفر در قالب 3 میلیون خانوار دانست و افزود : سبد حمایت غذایی فقط مشمول افرادی می شود که تحت پوشش سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد باشند .

    وی با بیان اینکه مبلغ خرید کالاهای مورد نیاز افراد نیازمند 100 هزار تومان به ازای یک خانواده 5 نفره است، گفت : این مبلغ از طریق کارت های ویژه یارانه های نقدی شارژ می شود و غیر از فروشگاه های طرف قرارداد قابل استفاده نیست .

    میدری اعتبار پیش بینی شده برای استفاده از مبلغ واریز شده برای افراد نیازمند را 3 ماه اعلام کرد و افزود : درصورتی که مشمولان سبد حمایت غذایی در این مدت از مبلغ پیش بینی شده استفاده نکنند این مبلغ به خزانه دولت باز می گردد .

    وی با اشاره به اینکه در سال 95 وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی 5 وعده سبد حمایت غذایی توزیع کرده است اعتبار پیش بینی شده برای هروعده غذایی را 160 تا 200 میلیارد تومان دانست و ابراز امیدواری کرد : امسال نیز دولت بتواند 4 وعده سبد غذایی برای نیازمندان توزیع کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو